جشنواره پیوند های آسمانی در زاهدان برگزار شد

28 دی 1393 ساعت 21:08

باحضور آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان جشنواره پیوند های آسمانی در زاهدان برگزار شد.


به گزارش زاهدانه ، درراستای ترویج فرهنگ زندگی مشترک وآشنایی مردم با سبک زندگی های آسان شب گذشته (27دی)باحضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه درسیستان وبلوچستان وامام جمعه زاهدان، حسین ثوری مدیر اداره کل ورزش و جوانان و دیگر مسئولان اداری و همچنین جمعی از زوج های جوان و با حمایت موسسه روایت عشق وکانون ازدواج آسان درسالن اجتماعات اداره کار وتعاون زاهدان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در این مراسم گفت: در استان ازدواج آسان باید در جامعه فرهنگ سازی شود، اولین وظیفه هر فرد انتخاب دین و انتخاب دوم، انتخاب همسر متدین می باشد و اگر کسی قبل از انتخاب همسر یکسری امکانات مانند خانه و شغل را برای خود دست و پا می کند باید بداند که اینها جزو ملزومات زندگی و قابل تغییر است ولی انتخاب همسر اینگونه نیست.

آیت ا... عباسعلی سلیمانی افزود: در انتخاب همسر، اسلام اختیاراتی برای پذیرش و گزینش به مرد و زن می دهد و در فقه دین ما ازدواج اجباری نیست، حتی پدر که حق نظارت دارد، قدرت تحمیل ندارد و انتخاب انتخاب طرفین است.

وی اظهار داشت: ما در مسئله انتخاب دو اصل دارد که اصل اول آن مربوط به اندام و شکل استو اصل دوم، شناسایی و معاشرت و منش است که در کشورهای غربی هر دو را تجویز می کنند اما در اسلام دومی را تجویز نمی کند.

مدیرکل ورزش و جوانان گفت: به طور قطع و یقین نیاز اساسی جامعه و کشور ما به نسل های برتر است که از طریق تشویق ها و رهنمودهای بزرگان تحقق پیدا می کند.

حسین ثوری افزود: بیشترین قشر جامعه ما را جوانان هستند و باید مطالبات آنها تهیه شود، که یکی از آنها فراهم نمودن امکانات ازدواج است و در تعالیم اسلامی نیز سفارش زیادی شده که خوشبختانه در این راستا کانون ازدواج آسان با همکاری ورزش و جوانان استان برای ازدواج برنامه ریزی می کند تا در آینده شرایط خوبی برای جوانان ایجاد شود.


انتهای پیام /


کد مطلب: 43579

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdchwmnk.23nxqdftt2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir