رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری زاهدان عنوان کرد؛

افزایش ظرفیت دانش عملیاتی و اجرایی کارکنان شهرداری

18 خرداد 1399 ساعت 13:03

محمدرضا مقدم گفت: توانمندسازی کارکنان از طریق آموزش، چشم انداز و هدف اصلی مرکز علمی و کاربردی شهرداری زاهدان است.


محمدرضا مقدم رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری زاهدان در گفت و گو با زاهدنیوز، بیان کرد: هدف از تاسیس مرکز علمی کاربردی برای دستگاه های اجرایی مبحث آموزش و توانمندسازی کارکنان این دستگاه ها در جنبه های مختلف بوده که با توجه به گذشت تقریبا یک دهه از آغاز فعالیت آن خوشبختانه در تحقق بخش بزرگی از اهدافمان در این زمینه موفق بوده ایم.

وی افزایش ظرفیت دانش عملیاتی و اجرایی کارکنان شهرداری و اتصال نظریه های تئوری به فعالیت های اجرایی را از دیگر اهداف ایجاد این مرکز دانشگاهی عنوان کرد و افزود: امروزه شهرداری ها بر خلاف گذشته که حیطه مأموریت های ذاتی محدود و مشخصی داشتند به حوزه های کاری متعدد از جمله آموزشی و فرهنگی ورود پیدا کرده اند و ما به دنبال تلفیق و ایجاد چشم اندازهای پژوهشی در کنار ارتقاء سطح دانش افراد هستیم.

رئیس مرکز علمی و کاربردی شهرداری زاهدان ضمن مثبت ارزیابی کردن دست آوردهای حاصله در این مدت، خاطرنشان کرد: در این راستا افزایش و ارتقای سطح علمی پرسنل شهرداری در مقاطع بلند مدت و کوتاه مدت بسیار چشمگیر بوده و طبق برنامه ریزهای صورت گرفته تدوین رشته های تخصصی متنوع دیگری نیز مرتبط با فعالیت دستگاه های اجرایی را در دستور کار قرار داده ایم که امیدواریم در موعد مقرر فعال شوند.

مقدم از توانمندسازی در امر آموزش کارکنان به عنوان چشم انداز و هدف اصلی این مرکز یاد کرد و بیان داشت: در تلاش هستیم تا مانند سالهای گذشته مجوز برگزاری دوره های ضمن خدمت کارکنان شهرداری را اخذ کنیم که در این راستا برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

وی افزود : با توجه به اینکه در آینده نزدیک رشته های تخصصی متعددی در این مرکز راه اندازی خواهد شد تمامی شهروندان نیز می توانند همانند کارکنان شهرداری از قابلیت های خوب علمی آن استفاده کنند.


ورود جدی مرکز علمی کاربردی شهرداری زاهدان به مباحث پژوهشی به عنوان یک هدف کلی از دیگر مواردی بود که محمدرضا مقدم به آن پرداخت و گفت: ما به دنبال آن هستیم تا در بحث پژوهش نیز مانند آموزش به صورتی کاملآ جدی ورود پیدا کنیم و با تلفیق این دو مقوله؛ در عرصه پژوهش نیز به موازات آموزش فعالیتهای پررنگ و موثری داشته باشیم و آنچه را که نیاز شهر و شهروندان هست از این طریق برآورده سازیم.

وی از برگزاری سمینارهای تخصصی و استارت آپ ها توسط این مرکز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در صدد هستیم تا با کمک اساتید برجسته داخل و خارج استان و البته بعد از فروکش کردن بحران اپیدمی کرونا سمینارهای تخصصی را برگزار کنیم.

رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری زاهدان در پایان گفت: تمام تلاش ما بر این است آنچه را که نیاز فعلی و آینده ی شهر و دستگاه های اجرایی مرتبط هست احصاء و از این طریق شاهد توسعه و آبادانی هر چه سریع تر شهر باشیم.


کد مطلب: 58159

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdchwznm.23n6mdftt2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir