در شب خاطره روایت حبیب مطرح شد؛

مکتب حاج قاسم سلیمانی گسترده و عمیق است/سردار دلها متعلق به تمامی ادیان و مذاهب

5 دی 1400 ساعت 14:20

ویژه برنامه شب خاطره «روایت حبیب» در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان با روایت خاطراتی از حاج قاسم سلیمانی یاد و خاطره آن شهید والامقام را زنده کرد.


به گزارش زاهدنیوز، کاروان هنری «روایت حبیب» در هشتمین ایستگاه خود به زاهدان رسید و پس از رونمایی از سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای زاهدان، اجرای ویژه برنامه هنری کاروان سیار در پارک مهرشهر، افتتاحیه نمایشگاه عکس در حسینیه عاشقان ثارالله، با اجرای شب خاطره در تالار فردوسی به کار خود پایان دادند.

این رویداد با هدف به تصویر کشاندن ابعاد شخصیتی حاج قاسم که انسان تراز انقلاب است در استان های کشور به نمایش در آمد و سعی شده با استفاده از ظرفیت هنر این رسالت انجام شود.

شهید سلیمانی تنها یک شخص نیست بلکه یک مکتب است

مصطفی سیاسر، رئیس حوزه هنری سیستان وبلوچستان در اینباره با اشاره به اینکه شهید سلیمانی تنها یک شخص نیست بلکه یک مکتب است، گفت: مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی نماد مقاومت مظلومین و آزادی‌خواهان جهان است.

وی ادامه داد: آرامش و امنیت پایدار کشور مرهون ایثار و مجاهدت شهید حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش است.

وی هدف از نامگذاری "رویداد حبیب را اینگونه بیان کرد که حبیب یعنی "حاج قاسم سلیمانی" و "قاسم میرحسینی"؛ یعنی محبوب دلها فرماندهانی از جنس مردم هستند که جانشان را در کف دست گرفته و برای دفاع از آرمان ها و ارزش های دینی و اسلامی آن را تقدیم کردند.

این مسئول افزود: شخصیت این شهید والا مقام باید به عنوان یک الگو و یک مکتب فکری برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار گیرد.

هر جا نامی از حاج قاسم سلیمانی به میان بیاید باید از شهید حاج قاسم میرحسینی نیز سخن گفت

سردار محمد حسین پودینه فرمانده تیپ در لشکر ۴۱ ثارالله یکی از خاطره‌گویان این ویژه برنامه با بیان اینکه لشکر ۴۱ ثارالله متشکل از نیروهای سه استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بود، گفت: اولین آشنایی من با حاج قاسم در پادگان آموزشی کرمان بود که وی برای آموزش نیروهای لشکر ۴۱ثارالله از جبهه به کرمان آمده بود و ما نیز به آن لشکر پیوسته بودیم.

وی با بیان اینکه هر جا نامی از حاج قاسم سلیمانی به میان بیاید باید از شهید حاج قاسم میرحسینی نیز سخن گفت، ادامه داد: حاج قاسم میرحسینی شهید شاخص استان سیستان و بلوچستان و شهید سال کشور است.

این همرزم شهید در ادامه با روایت دو خاطره از خود و رابطه‌اش با حاج قاسم سلیمانی به معرفی ابعاد شخصیتی و درون مایه هویتی بی‌نظیر این شهید والامقام پرداخت و افزود: خداحافظی من از لشکر ۴۱ ثارالله حاج قاسم سلیمانی را بسیار ناراحت کرد، چرا که دلیل جدایی من از لشکر برای ورود به مجلس شورای اسلامی کشور و نماینده شدن بود؛ حاج قاسم هنگامی که این تصمیم را از من شنید گفت: «مزد جهاد را در وکالت میخواهی بگیری؟» آنجا بود که بسیار متاثر شدم و هیچگاه این خاطره را فراموش نخواهم کرد.

وی تصریح کرد: پس از اینکه برای نمایندگی مجلس رفتم متوجه شدم که حاج قاسم سلیمانی در تایید بنده برای تایید صلاحیت شرکت من در انتخابات مجلس نامه‌ای نوشته است و بسیار تعریف و تمجید کرده است.

مکتب حاج قاسم سلیمانی گسترده و عمیق است

احمد اعرابی یکی دیگر از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی نیز بیان کرد: پیش از عملیات والفجر ۱۰ حاج قاسم سلیمانی بسیار در فکر فرو رفته بود چرا که در آن زمان ارتش بعث عراق اولین موشک‌ها را به سوی شهرهای ما پرتاب کرده بود و حاج قاسم نگران تغییر مسیر جنگ از جبهه‌ها به سوی شهرها بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی هر یک از نیروهای خود را همانند فرزندان خود دوست می‌داشت افزود: حاج قاسم سلیمانی در آموزش بسیار سختگیر بود و اعتقاد داشت که اگر از این مرحله درست عبور کنیم در میدان عمل نیز موفق می‌شویم.

همرزم شهید سلیمانی با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی بسیار گسترده و عمیق است،ادامه داد: نگاه ایشان هیچگاه سطحی نبود و همواره دوردست را مورد توجه قرار می‌داد به همین دلیل هم هر عملی انجام می‌داد به تمامی عاقبت‌های آن می‌اندیشید.

وی تصریح کرد: بیاد دارم در تدمر سوریه به تابستان سال ۱۳۹۴ که روزهای گرمی را سوریه پشت سر می‌گذاشت و نیروهای مدافعین حرم نیاز به پشتیبانی داشتند، حاج قاسم سلیمانی هنگامی که خواستند برای نیروهای خطوط اصلی درگیری آبمیوه ارسال کنند با دست لمس کرد که آیا سردی آن‌ها چنان است که موقعی که به دست نیروها می‌رسد همچنان خنک باشد.


انتهای پیام/


کد مطلب: 60561

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdchzmn-.23nv-dftt2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir