چالشی که گویا قابل حل نیست؛

زخم آسفالت فرسوده بر جان شهر زاهدان

6 اسفند 1401 ساعت 9:18

مشکل خرابی آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌های کلانشهر زاهدان به یک معضل ناتمام و همیشگی تبدیل شده و روزبه‌روز به وخامت این مسأله نیز افزوده شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی یک شهر پایدار که از دیگر شهر‌ها متمایز می‌کند و تأثیر زیادی بر منظر شهری و تسهیل در عبور و مرور شهروندان دارد، آسفالت مناسب معابر است.

امروزه یکی از معضلات اساسی و زیرساختی در هر منطقه‌ای نبود آسفالت معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها است که می‌تواند موجبات نارضایتی بسیاری از شهروندان را نیز به همراه داشته باشد، هرچند رسیدگی به وضعیت آسفالت هر نقطه‌ای از شهر را می‌تواند یکی از مهمترین اقدامات و وعده‌های شهرداری به مردم برشمرد.

بهسازی و آسفالت معابر و محلات سطح شهر یکی از خواسته‌ها و مطالبات شهروندان از مجموعه شهرداری است که آسفالت خیابان اصلی زاهدان وضعیت مطلوبی ندارد و همین امر موجب نارضایتی شهروندان شده است.

شماری از شهروندان می‌گویند یکی از بحران‌های شهری زاهدان از گذشته تاکنون مسأله آسفالت خیابان‌ها به خصوص خیابان اصلی شهر بوده است.

میری یکی از شهروندان زاهدانی در خصوص کیفیت آسفالت خیابان‌های این شهر به خبرنگار ما گفت: کیفیت آسفالت خیابان‌های شهر زاهدان اصلاً مناسب نیست و دست انداز‌ها و چاله چوله‌های زیادی دارند.

یک راننده تاکسی دراین خصوص به خبرنگار ما گفت: زاهدان، مرکز استان است اما واقعاً این خیابان‌ها در‌شان یک مرکز استان نیست چراکه در این شهر خیابانی وجود ندارد که چال و چوله نداشته باشد.

وی افزود: مسئولان برای بهبود خیابان‌ها تاکنون هیچ اقدامات مؤثری انجام نداده‌اند.

یکی دیگر از شهروندان زاهدانی ضمن انتقاد از وضعیت نامطلوب خیابان‌های این شهر گفت: وضعیت خیابان‌های شهر افتضاح است و نمی‌دانم از وضعیت نامناسب و پر از چال و چوله‌های خیابان‌های کدامیک از محلات این شهر سخن بگویم.

وی افزود: مگر مسئولان در این شهر رفت و آمد نمی‌کنند و این وضع اسفناک که در‌شان مردم نیست را نمی‌بینند و اگر واقعاً اطلاع دارند پس چرا کار و اقدامی دراین زمینه انجام نمی‌دهند.

شهرکی یکی از شهروندان به خبرنگار ما گفت: در مراحل مختلف به صورت مقطعی اقداماتی برای لکه‌گیری آسفالت انجام شده است، اما هیچ‌گاه رضایت‌بخش نبوده و همواره وجود ترک و موج‌های شدید بیشتر از لکه‌گیری چاله‌ها خودنمایی کرده و تردد به دلیل وضعیت نامناسب و خرابی آسفالت مشکل‌ساز شده است.

۲ قرارداد برای بهسازی آسفالت زاهدان منعقد شده است

عباس یعقوبی نیا، معاون امور عمرانی و زیربنایی شهرداری زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به آسفالت برخی از خیابان‌ها بیان کرد: برای برداشتن لاین آسفالت خیابان شهدای مرزبانی از سه راه دانش به طرف بلوار بهارستان زیباشهر قراردادی با پیمانکار منعقد شده است.

وی افزود: برای خیابان‌امیرالمؤمنین و دیگری برای دو طرف پل هوایی خیابان دانشگاه بسته شده که منتظر اجرایی شدن قرارداد که تجهیزات کالا و پیمانکار انجام شود و از شهدای مرزبانی ترمیم اسفالت استارت می‌خورد.

یعقوبی ادامه داد: دستگاهی که برای آسفالت در نظر گرفته شده است خود به تنهایی ملات سیمان درست می‌کند و هر دو قرار داد با یک پیمانکار بسته شده است.

به گفته این مسئول؛ دو طرف خیابان دانشگاه پل هوایی و خیابان‌امیرالمؤمنین از از میدان امام علی به سمت شمالی آسفالت خواهد شد.

انتهای خبر/


کد مطلب: 61994

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdci53aq.t1az32bcct.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir