وزیر کشور:

وحدت و پیروی از ولایت فقیه بهترین سلاحِ مقابله با دشمنان/ سیستان وبلوچستان مدافع اصیل ایران است

29 مهر 1395 ساعت 12:39

وزیر کشور گفت: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌هایی است که باعث عزت، افتخار و مدافع ایران اسلامی است که در زمینه ارتقا و توسعه در اولویت قرار دارد.


به گزارش زاهدانه، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در مراسم هفتمین‌ سالگرد شهدای وحدت و چهارمین یادواره شهید حبیب لکزایی که با حضور جمعی از مسؤولان کشوری و استانی، خانواده شهدای وحدت و اقشار مختلف مردم، در حسینه شهیدان میرحسینی تیپ مخصوص 110 سلمان فارسی در زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: تفکر و اندیشه سردار شهید شوشتری در مسیر فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری بود بگونه ای که می توان ایشان را شهید تقریب خطاب کرد.
وی با بیان اینکه شهید شوشتری برای نزدیک کردن دلها به یکدیگر همیشه تلاش می‌کردند، گفت: این شهید فردی با اخلاق، مومن، متواضع و پرتلاش بود که شهادت واقعا لایق ایشان بود.
این مسئول با بیان اینکه شهدا بهترین الگو برای انسان ها بوده و مسیر سعادت و کمال را به ما نشان می دهند، افزود: باید در مسیر اندیشه و تفکر شهدا حرکت کنیم و از آنها در تمام مراحل زندگی الگو بگیریم.
وی با بیان اینکه در برنامه ریزی ها قطعا مناطقی که از عقب افتادگی، عدم توازن تاریخی، بی عدالتی و تبعیض بعنوان میراث شوم برنامه ریزی غلط شصت یا هفتاد ساله برخوردارند باید در اولویت باشند، گفت: سیستان وبلوچستان جز اولویت های نظام، فخر جمهوری اسلامی ایران و مدافع اصیل ایرانی است.

سیستان وبلوچستان از اولویت های نظام است
وی ادامه داد: در سیستان وبلوچستان که دشمنان علی رغم همه برنامه ریزی هایی که برای رخنه و نفوذ در داخل این نظام داشتند مردم همچون سد مستحکم و ضخیم مقاومت کردند و مانع ورود و نفوذ دشمن به کشور شدند.
وزیر کشور بیان کرد: مردم این دیار در استراتژیک ترین منطقه کشور با توجه به ناامنی و بی ثباتی کشورهای همسایه و حضور دخالت های نیروها و قدرت های استکباری اما کماکان با تکیه بر ایمان و جوانان این مردم توانستند همچون سدی محکم در برابر دشمنان ایستادگی کنند از اینرو حق مردم این خطه از کشور است که در اولویت باشند.
وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان بیان کرد: همه خطوط ریلی، هوایی، دریایی، منابع، آبهای آزاد، مرز، معادن، نیروهای فهیم و پرتلاش و غیره این دیار بعنوان بزرگترین ظرفیت های تجاری در استراتژیک این منطقه به شمار می آیند که اگر برنامه ریزی ها در این زمینه ها با سرعت و شتاب بالاتری پیش برود در 10 سال آینده جنوب شرق کشور با محوریت سیستان وبلوچستان جزء مراکز اصلی توسعه تجارت و اقتصاد کشور می شود.
رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه باید در راستای تقویت انقلاب اسلامی راه شهدا را الگوی کارها و امورات خود قرار دهیم، افزود: شهید شوشتری و شهدای این استان همه برای تحقق این مهم به شهادت رسیده اند.
وی با بیان اینکه تعهد ما به شهدا بسیار بالاست، گفت: آنها از ما میخواهند در مقابل ظلم و جور استکبار ایستادگی کرده و مسیر آنها را انتخاب کنیم لذا در پیمودن این راه باید با شناخت دقیق و درست، تحلیل درست و برنامه‌ریزی‌های درست و معقول و به موقع گام برداشت.

ایران پایگاه کمک به مسلمین است
وی با اشاره به اینکه ایران پایگاه کمک به مسلمین است، افزود: ما وظیفه داریم در داخل کشور به عنوان الگوی این پایگاه را قدرتمند و با عظمت و فعال و موثر نگه داریم.
این مسئول اعتقادات دینی و ایمان مردم، وحدت و انسجام ملی، ولایت فقیه، تقویت بنیه اقتصادی و قدرت و توانمندی اقتصادی را از جمله عناصری عنوان کرد که در تقویت این پایگاه که ایران است موثر بوده لذا باید این عناصر را مهم و گرامی بداریم و در جهت تقویت آن بکوشیم و نگذاریم دچار خدشه شود زیرا هرچه داریم از اعتقادات مردم است.

هدف دشمن لطمه زدن به اسلام است

وی در ادامه با بیان اینکه وحدت و انسجام ملت ما در دنیا زبانزد است، افزود: وظیفه ما این است که انسجام و وحدت را صیانت کنیم، هرکس در هر موقعیت اقدام و رویکردی برای لطمه زدن به انسجام و وحدت داخلی انجام دهد، یقینا در مسیر شهدا نیست و باید پاسخگو باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه باید با تحقق اقتصاد مقاومتی در مقابل تحریم‌های دشمنان ایستادگی کرده و بنیه اقتصادی را تقویت کرد، گفت: آسیب‌های اجتماعی یکی از معضلاتی است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید فراوان دارند، پس همه ما موظف هستیم در این مسیر حرکت کرده و نقش فعال در مسائل ملی و منطقه ای داشته باشیم.
رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: هدف از تمام مشکلاتی که دشمنان در منطقه ایجاد کرده‌اند، لطمه زدن به اسلام است آنها می‌خواهند جلوی درخشش اسلام را بگیرند.

بیشترین سود از ناامنی در منطقه را رژیم صهیونیستی می برد

وی ادامه داد: دشمن با تحریک رژیم صهیونیستی و کمک کمپانی‌های سلاح‌ها در منطقه، آبرو و جان ناموس و تمدن آنها را در ‌مسیر نابودی و اضمحلال قرار داده‌اند و بیشترین سود را از این شرایط نا امنی رژیم صهیونیستی می‌برد.
وی تصریح کرد: منابع مسلمانان منطقه در حال از بین رفتن است و سود آن به جیب رژیم صهیونیستی می‌رود اما دشمنان بدانند این روزها خواهد گذشت خداوند حافظ دین خود است و دین ناب محمدی(ص) به همت مسلمین مجاهدین به پیروزی خواهد رسید.
رحمانی فضلی ادامه داد: ملت ما نیروهای ما و انقلاب ما رو سفید است امروز همه معترف هستند، هم دوست و هم دشمن تحلیل می‌کنند که این ایران اسلامی است که توانسته خشونت و ظلم و جور به مسلمین را مهار کند.
وی با بیان اینکه خط سرخ شهادت همچنان زنده است، گفت: خون‌های شهدا جوشان و ایمان مومنان مستحکم و گام‌هایمان استوار است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 52426

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdciq5aw.t1arr2bcct.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir