گزارش زاهدانه از سومین روز درگذشت شهدای مدافع اسلام در زاهدان؛

از حمایت های بی دریغ سپاه در برگزاری مراسمات تا موافقت با اعزام عقیل به سوریه/ شهادت در راه اسلام و انقلاب آرزویش بود

30 فروردين 1395 ساعت 12:12

همسر شهید عقیل شیبک ضمن تشکر از حمایت های بی دریغ سپاه پاسداران در برگزاری باشکوه مراسم شهدای مدافع اسلام گفت: هیچ مخالفتی با رفتن عقیل به سوریه نداشتم چون هدف او دفاع از اسلام و حرم اهل بیت(ع) بود و اگر لازم باشد فرزندم«یوسف» را هم در راهی که پدرش گام نهاده راهی می کنم.


به گزارش زاهدانه، سومین روز از مراسم شهدای مدافع اسلام شهید «عقیل شیبک» و «حسینعلی کیانی» صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از مسئولین نظامی، انتظامی و امنیتی، مردم شهید پرور زاهدان و خانواده معزز شهدا در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

امروز صحبت از ایثار و جانفشانی جوانی چهارشانه و رعنا است که هنوز دهه سوم زندگی ‌شان تمام نشده، شهید شدند! اما نه در سال‌های انقلاب و نه در دفاع مقدس بلکه در سال 1395 شمسی، آن‌هم در شام... شهر حلب سوریه را می گوییم.

خیلی از اوقات با مطالعه زندگی‌نامه شهدای گرانقدر با خود می‌گوییم هر چند همیشه مدیون رشادت ‌آنهاییم اما فضای آن زمان و نیاز کشور به دفاع، حضور و شهادت آنها را می‌طلبیده است. اما گویا شهادت مدافعین اسلام، تمام محاسبات متداول ذهن را به هم می‌ریزد. جدایی از تمام زرق و برق‌های شیرین دنیای این روزها، آن‌هم برای یک جوان اقدامی بسیار ارزشمند است که تا همیشه در اذهان به یاد می ماند.




در حاشیه سومین روز از مراسم شهدای اسلام که در مسجد جامع برگزار شده بود، صدیقه اردونی همسر شهید عقیل شیبک در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری مراسم شهدا در زاهدان اظهار داشت: از حمایت های بی دریغ سپاه پاسداران در برگزاری باشکوه مراسم استقبال از شهدا در فرودگاه زاهدان و همچنین مراسم وداع با شهدا در سپاه سلمان استان نیز تقدیر و تشکر می کنم.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تشییع و تدفین شهدا در گلزار شهدای این شهرستان نیز از حضور گسترده مردم و مسئولان تشکر کرد.

این همسر شهید در حالی که فرزند خود را در آغوش دارد به خبرنگار ما گفت: هیچ مخالفتی با رفتن عقیل به سوریه نداشتم چون هدف او دفاع از اسلام و حرم اهل بیت(ع) بود و اگر لازم باشد فرزندم«یوسف» را هم در راهی که پدرش گام نهاده راهی می کنم.




طاهره شیبک خواهر شهید شیبک نیز به خبرنگار ما گفت: برگزاری مراسم به این وسعت جای تقدیر و تشکر دارد که ما از تمام افراد، ارگان ها و نهادهایی که در این زمینه دخیل بودند به ویژه سپاه پاسداران کمال قدردانی را داریم.

وی از حضور و مشارکت مردم در طی مراسمات چند روز گذشته که برای شهدای مدافع اسلام برنامه ریزی شده بود هم سپاسگزاری کرد و افزود: شهید علاقه خاصی به اسلام و انقلاب داشت از اینرو با گام نهادن در این مسیر راه خود را انتخاب و به درجه رفیع شهادت رسید.

فاطمه شیبک هم به خبرنگار زاهدانه گفت: عقیل علاقه به نماز و ولایت فقیه داشت؛ همیشه رعایت و حفظ حجاب را به ما تاکید می کرد و از ما می خواست به حجابمان اهمیت دهیم.

خواهر شهید ادامه می دهد: رضایت خدا برای برادرم حائز اهمیت بود هم اکنون نیز برای ما افتخار بزرگی است که در راه اسلام به شهادت رسیده زیرا این افتخار نصیب هر کس نمی شود.

وی در پایان از تمام برنامه هایی که برای مراسمات استقبال، تشییع و خاکسپاری شهدا در این شهرستان توسط نهاد ها و ارگان ها به ویژه سپاه پاسداران انجام شد و همچنین ازحضور مردم که باعث دلداری به خانواده های داغدیده بود کمال تقدیر و تشکر را کرد و ادامه داد: اگر امروز جوانان از حریم اهل بیت(ع) در سوریه دفاع نکنند، همان دشمنان فردا به مرزهای ما حمله خواهند کرد.

انتهای پیام/

 


کد مطلب: 49826

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdciqva5.t1a3r2bcct.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir