توسعه پایدار محله‌ای با استفاده بهینه از منابع موجود امکان‌پذیر است

11 شهريور 1399 ساعت 22:03

زهرا ابراهیمی گفت: توسعه پایدار محله‌ای با در نظر گرفتن مولفه‌های پایداری اجتماعی، اقتصادی، اکولوژیکی کالبدی، مدیریت نهادی و استفاده بهینه از منابع موجود امکان‌پذیر است.


به گزارش زاهدنیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛زهرا ابراهیمی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده‌ی استانداری سیستان و بلوچستان در نشست با کارشناسان اقتصادی دفاتر تسهیل‌گری توسعه‌ی محلات، بر لزوم تدوین نقشه راهی منسجم برای نیل به توسعه پایدار در محلات تاکید کرد و اظهارداشت: مهارت آموزی نیروی کار موجود در نواحی حاشیه‌ شهری از طریق آموزش‌های رسمی و فنی و حرفه‌ای مبتنی بر بوم محلات و هنر صنایع دستی در توسعه‌ مشاغل خانگی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده‌ استانداری سیستان و بلوچستان همچنین آموزش را یک حلقه‌ مهم در توسعه‌ کارآفرینی عنوان کرد و ادامه داد: تبیین فرصت‌های صندوق کارآفرینی و صندوق‌های خرد روستایی در اختیار بانوان را می‌توان در قالب طرح‌های آموزشی در محلات به یاری فعالان اجتماعی اجرا کرد.

در پایان نیز کارشناسان حوزه‌ اقتصادی دفاتر تسهیل‌گری به شرح مهمترین مطالبات و چالش‌های پیش رو پرداخته و محصولات تعدادی از فعالان صنایع دستی و دیگر مشاغل خانگی جهت تقویت بازار فروش؛ به بازار مجازی وزارت کشور معرفی شد

انتهای پیام/


کد مطلب: 58682

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcirqaw.t1avv2bcct.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir