مدیر شبکه بهداشت و درمان دلگان خبر داد:

برگزاری مانور التوردر دلگان

17 دی 1397 ساعت 14:59

مدیر شبکه بهداشت ودرمان دلگان گفت: مانور التور به مدت یک روز در حوزه استحفاظی شبکه بهداشت ودرمان برگزار شد.


رحیمی در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، افزود: این مانور به مدت یک روز و در راستای کسب آمادگی و مقابله با بروز بیماری التور با یک گزارش طغیان فرضی و با شرکت تیم واکنش سریع شبکه بهداشت ودرمان در منطقه روستایی اسفند دلگان برگزار شد.
وی ادامه داد: با اجرای این چنین برنامه هایی مشکلات و نواقص مشخص و درجهت رفع آن کوشیده می شود.
وی با اشاره به سرعت بالای ابتلا و سرایت بیماری و مرگ و میر ناشی از بروز بیماری التوردر یک منطقه افزود: در این مانور تمام تلاشمان را انجام داده ایم تا سناریوی فرضی در نظر گرفته شده به واقعیت نزدیک باشد تا بتوانیم آمادگی‌های لازم براي پیشگیری و مقابله با این بیماری در منطقه را کسب کنیم و فرصت مناسبی برای همکاران بهداشتی در خصوص تمرین وضعیت های مشابه فراهم آوریم.
وی هدف از برگزاری این مانور را ارزیابی سطح آمادگی پرسنل تیم های بحران و شناسایی نقاط قوت و ضعف تیم های نظارتی و ارزیابی در مقابله با بیماری التور و نیز سطح دسترسی به امکانات و تجهیزات دانستند.
این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه انجام اقدامات پیشگیرانه و پیش بینی تمهیدات لازم برای کنترل بروز و شیوع بیماریهای منتقله روده ای به ویژه التور بسیار حائز اهمیت می باشد، اگر التور در منطقه ای شایع شود می تواند ابعاد بسیار وسیعی پیدا کند و چنانچه آمادگی لازم برای مقابله با آن را نداشته باشیم یک بحران شدید با تلفات و عوارض اقتصادی و جانی گسترده ای ایجاد می کند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 56800

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdciuvaw.t1aqu2bcct.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir