سی ان ان: اوباما «گلوله خداحافظی» را به نتانیاهو شلیک کرد

6 دی 1395 ساعت 7:35

امتناع دولت اوباما از وتو محکومیت شهرک سازی های اسرائیل شلیک «گلوله خداحافظی» اوباما به نتانیاهو بود.


به گزارش زاهدانه، «آرون دیوید میلر» تحلیلگر امور بین الملل در گفت وگو با سی ان ان گفت: امتناع دولت اوباما از اعمال وتو علیه محکومیت شهرک سازی های اسرائیل شلیک «گلوله خداحافظی» باراک اوباما به بنیامین نتانیاهو بود.

میلر در گفت وگو با سی ان ان افزود: «در هشت سال گذشته دولت اوباما در قبال توسعه شهرک های اسرائیلی احساس ناامیدی و خشم و ناتوانی می کرد؛ امری که از نگاه دولت آمریکا فرصت های راه حل دو دولت را تضعیف می کرد.»

وی افزود: دولت اوباما با قدرت در مخالفت با شهرک سازی ها سخن می گفت، اما کاری برای متوقف کردن آن نکرد.

میلر تصریح کرد: دولت باراک اوباما به نتانیاهو هشدار داده بود که اگر توسعه شهرک سازی ها را ادامه دهد دیگر برای واشنگتن امکان مقاومت مقابل جامعه جهانی برای دفاع از اسرائیل وجود نخواهد داشت.

این تحلیلگر امور بین الملل ادامه داد: بر این باورم که (وتو نکردن قطعنامه محکومیت شهرک سازی اسرائیل در شورای امنیت) شلیک خداحافظی به نتانیاهو در دفاع از نظر دولت اوباما و جان کری سکاندار سیاست خارجه آمریکا بود؛ زیرا دولت امریکا معتقد است امیدهای ضعیفی برای راه حل دو دولت (فلسطینی و اسرائیلی) وجود دارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه آشکارا دولت اوباما را به تبانی و هماهنگی علیه تل آویو در صدور قطعنامه ضد شهرک سازی در شورای امنیت سازمان ملل متهم کرد.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه (3 دی) قطعنامه توقف فوری فعالیت های شهرک سازی رژیم اسرائیل را در اراضی اشغالی فلسطینیان، تصویب کرد. این قطعنامه با 14 رأی موافق به همراه یک رأی ممتنع آمریکا تصویب شد. این نخستین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در هشت سال گذشته دربارۀ اختلافات میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان و علیه رژیم تل آویو بوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه سی.ان.ان، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در جلسه هفتگی کابینه اسرائیل گفت: بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده است شکی نداریم که دولت اوباما اقدام به تصویب این قطعنامه کرده، پشت آن ایستاده، هماهنگی های لازم را انجام داده و خواستار تصویب آن شده است.


انتهای پیام/


کد مطلب: 53245

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdciwraw.t1ap52bcct.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir