مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان خبر داد:

اجرای بیش از 5 هزار پروژه محرومیت زدایی در سیستان و بلوچستان/ کسب جایگاه چهارم کشوری توسط بسیج سازندگی استان در بخش محرومیت زدایی

8 بهمن 1394 ساعت 7:38

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: از بین بسیج های سازندگی کل کشور، بسیج سازندگی سیستان وبلوچستان جایگاه ششم را دارد و در بخش های محرومیت زدایی نیز این سازمان جایگاه چهارم کشوری را بر حسب تعداد و نوع عرصه ها توانسته به خود اختصاص دهد.


سرهنگ علی اکبر جعفری در خصوص اجرای پروژه های محرومیت زدایی در سال 94 به خبرنگار زاهدانه گفت: در 9 ماهه امسال بالغ بر 100 پروژه محرومیت زدایی در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی، استخر پرورش ماهی، احداث مسجد، خانه عالم، خانه محرومین، زمین ورزشی، تسطیح زمین کشاورزی، خانه بهداشت، آب رسانی و برق رسانی، ساخت مدرسه و باز سازی زمین ورزشی، احیاء قنات، پرورشگاه بلدرچین و حفر چاه انجام شده است.
وی در همین رابطه بیان داشت: در پنج سال اخیر حدود 5 هزار و 973 پروژه توسط این مجموعه برای رفع محرومیت زدایی و ایجاد اشتغالزایی در استان اجرا شده است.

اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی
این مسئول با اشاره به اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سیستان وبلوچستان نیز اظهار داشت: 23 میلیارد تومان وام قرض الحسنه 4 درصد امسال به کارآفرینان واگذار شد که از این میزان تاکنون بالغ بر 90 درصد بصورت کامل جذب شده است.
وی هدف از انجام پروژه های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی را کمک به تولید، کمک در عرضه و فروش و بازاریابی عنوان کرد و افزود: در راستای تحقق این اهداف طی پنج سال اخیر در 3 هزار و 396 عرصه طرح های اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است.

اجرای طرح هجرت 3 در دورترین نقاط استان
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان تصریح کرد: اجرای طرح هجرت سه با همکاری آموزش و پرورش در دورترین نقاط سیستان و بلوچستان صورت گرفته است که در آن 126 مدرسه تحت پوشش اقدامات سازندگی قرار گرفت؛ همچنین 5 هزارو 500 نفر از بسیجیان دانش آموز به اردوی جهادی فرستاده شده و تعداد 19 ناحیه نیز درگیر این طرح در عرصه های اجرای تعمیر مرمت، زیباسازی و رنگ آمیزی مدارس بوده اند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: با همکاری آموزش و پرورش در راستای ریشه کنی بی سوادی در استان حدود 10 هزار نفر طی سه سال اخیر در این طرح جای گرفته اند، همچنین در این زمینه تاکنون قریب به 11 هزار و 500 نفر شناسایی شدند که تا پایان سال نیز سه هزار نفر دیگر هم با تلاش مربیان و متولیان بسیج با سواد خواهند شد.
جعفری با بیان اینکه 313 گروه جهادی در استان مشغول به فعالیت است، گفت: 60 درصد این افراد از اهل تسنن و 40 درصد اهل تشیع بوده که از این تعداد نیز 80 درصد شامل برادران و 20 درصد نیز از قشر بانوان بوده اند.

عرصه فعالیت های جهادی در 9 ماهه امسال
وی با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال 120 عرصه فعالیت جهادی در استان شکل گرفته است، افزود: 52 گروه اجرایی در دورترین نقاط استان، ساخت شش مدرسه از صفر تا صد و تحویل به نوسازی مدارس، ساخت 3 خانه عالم، 2 مورد آبرسانی، 4 مورد ساخت مسجد، 12 مورد تعمیر مدارس، یک مورد احیای قنات، 10 مورد حفرو بازسازی چاه، 15 هکتار تسطیح زمین، 8 پرورشگاه بلدرچین، 50 مورد مرمت مساجد و 12 مورد نیز احداث خانه بهداشت از اهم فعالیت های انجام شده در این مجموعه می باشد.
وی بیان داشت: اجرای 300 برنامه فرهنگی و اجتماعی، 12 مورد زمینه اشتغالزایی و 30 مورد پروژه اقتصاد مقاومتی از دیگر فعالیت های انجام شده در مجموعه بسیج سازندگی می باشد.

ایجاد کمربند امنیتی مطابق با دستورات مقام معظم رهبری
این مسئول با اشاره به برنامه ریزی ایجاد کمربند امنیتی مطابق با دستورات مقام معظم رهبری گفت: حفر 77 حلقه چاه و تنظیم زمین های در حاشیه مرز، تحویل زمین به تعداد 7 هزار هکتار که باعث ایجاد اشتغالزایی برای 773 نفر شد، شناسایی زمین ها و افراد واجد شرایط، تسطیح و تکمیل زمین های کشاورزی، ایجاد دهکده های اقتصاد مقاومتی در زمینه های پرورش شیلات، دام و طیور، و محصولات صیفی و مرکبات، تشکیل 7 تعاونی ایثار مرزی با به کارگیری 773 نفر از بسیجیان در 77 حلقه چاه و 5 هزار و 440هکتار متر مربع از اهم برنامه های انجام شده در این زمینه می باشد.

اقدامات استانی صورت گرفته در خصوص پروژه های اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی
وی در خصوص اقدامات استانی صورت گرفته در عرصه های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و اشتغالزایی گفت: راه اندازی مستقیم بیش از 4 هزارو 335 پروژه محرومیت زدایی با اعتبارات قرارگاه قدس که در روزهای اخیر افتتاح شد که از مجموع یک هزار و 235 پروژه عمرانی نیز تعداد 750 مورد توسط بسیج سازندگی استان صورت گرفته است.
جعفری ادامه داد: راه اندازی بیش از سه هزار و 100 پروژه اقتصاد مقاومتی با اعتبارات تسهیلات اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی سیستان وبلوچستان، تشکیل قرارگاه جهاد اقتصاد و کارگروه های تخصصی محرومیت زدایی جهادگران بسیجی استان، تشکیل قرارگاه جهاد اقتصاد مقاومتی استان با حضور مدیران دستگاههای اجرایی استان، تشکیل قرارگاه حرکت های جهادی جهت هدایت مردمی اردوهای جهادی سراسر استان، تشکیل نمایشگاه های مجازی-حقیقی برای فروش محصولات، افتتاح بیش از 67 پروژه اقتصاد مقاومتی، 18 پروژه محرومیت زدایی و افتتاح 88 پروژه در هفته بسیج از دیگر اقدامات استانی انجام شده توسط بسیج سازندگی سیستان وبلوچستان است.
وی افزود: تشکیل 7 تعاونی ایثار مرزی با به کار گیری 773 نفر از بسیجیان در 77 حلقه چاه و پنج هزار و 440 هکتار متر مربع، توزیع رایگان بالغ بر 40 میلیون تومان لوازم التحریر نقاط محروم استان و اختصاص 51 میلیون تومان پول نقد، 16 میلیون اقلام جنسی در 147 پایگاه جشن عاطفه ها و غیره نیز از دیگر اقدامات استانی بسیج سازندگی سیستان وبلوچستان بوده است.

اقدامات کشوری سپاه در خصوص پروژه های اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان اهم اقدامات کشوری سپاه در این راستا را تکمیل 2 هزار و 700مسجد در مناطق محروم و تکمیل سه هزار و 100 مسجد نیز با کمک های مشارکتی بازسازی و تعمیر شده عنوان کرد و افزود: در قرارگاه سازندگی و قرب طی سال گذشته سه هزار کیلومتر راه روستایی و 12 هزار پروژه در حوزه ورزشی، بهداشتی، گلخانه، اشتغالزایی و مساجد انجام شده است.

کسب رتبه اول عملکرد بسیج سازندگی در بین معاونت های استانی
وی با اشاره به کسب رتبه اول عملکرد بسیج سازندگی در بین معاونت های استانی بیان داشت: در بحث رسانه ای، فضای مجازی و سایت سازمان یکی از اقدامات انجام شده پس از تولید در خصوص بازاریابی به دو شیوه بود که توسط شرکت نگار نصر و دیگری از طریق دو سایت کشوری و استانی بسیج سازندگی صورت گرفت که از این طریق محصول تولیدی مدنظر با حجم و نوع تولیدات مشخص و ثبت در سایت می شود و افراد از طریق آن اقدام به تهیه کالای مورد نیاز خود می کند.

کسب جایگاه چهارم کشوری توسط بسیج سازندگی استان در بخش محرومیت زدایی
این مسئول در خصوص سایت استانی بسیج سازندگی نیز بیان داشت: اهم اقدامات انجام شده در این سایت شامل معرفی الگوهای موفق بصورت ویژه، معرفی توانمندی و محصولات استان و میزان تسهیلات بانکی است که جایگاه استان در کشور در این زمینه نیز کسب رتبه سوم می باشد.
وی اظهار داشت: از بین بسیج های سازندگی کل کشور سیستان وبلوچستان جایگاه ششم و در بخش های محرومیت زدایی نیز جایگاه چهارم کشوری را بر حسب تعداد و نوع عرصه ها توانسته به خود اختصاص دهد.
جعفری بیان داشت: در زمینه همکاری با سایر نهادها و ارگان ها همچون کمیته امداد، آموزش و پرورش یا اداره اوقاف نیز جز رتبه های برتری هستیم که بسیج سازندگی توانسته بعنوان همکار برتر مورد تقدیر قرار بگیرد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان در پایان گفت: بسیج سازندگی بعنوان حامی، کار خود را در بحث تولید و بازاریابی انجام داده است اما عمده مشکل کارآفرینان در این حیطه نداشتن مجوز بهداشتی و ایجاد بازار دائم برای فروش محصولات تولیدی آنها است که می طلبد سایر مسئولان نیز در جهت رفع مشکلات آنان تلاش کنند تا شاهد تولید انبوه بیشتر در بحث اقتصاد مقاومتی باشیم.

گزارش: نجمه خسروپرست(منبع جوان)

انتهای پیام/


کد مطلب: 49187

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdciyza5.t1a3v2bcct.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir