حذف گسترده کارگران از دریافت سبد کالا/ حقوق هیچ کارگری کمتر از ۵۰۰ هزار تومان نیست

فارس , 12 بهمن 1392 ساعت 15:51

عضو کانون شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به حذف ۱۳ میلیون کارگر از دریافت سبد کالای دولت گفت: حداقل حقوق هیچ کارگری کمتر از ۵۰۰ هزار تومان نیست.


به گزارش زاهدانه،علی اصلانی در مورد کارگران مشمول دریافت سبد کالای دولت اظهار داشت: نمی‌دانم که مسئولان، کارگرانی که زیر 500 هزار تومان را دریافت می‌کنند را کجا سراغ دارند؟

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار افزود: در حال حاضر حداقل بگیران هم زیر 500 تومان حقوق نمی‌گیرند چون کارگران روزی 16 هزار تومان حقوق می‌گیرند که در ماه می‌شود 487 هزار تومان و یک مبلغ 50 تومان بن و 10 هزار تومان حق مسکن و حق اولاد به آن اضافه می‌شود که جمع این ارقام به حدود 570 هزار تومان می‌رسد؛ بنابراین مشخص نیست که چگونه این افراد شناسایی شده‌اند.

اصلانی گفت: این رقم کف حقوق یک کارگر ساده است و کارگران ساختمانی هم که به صورت ساعتی و روزمزد کار می‌کنند، نحوه تعیین حقوق‌شان متفاوت است.

‌این فعال کارگری ادامه داد: بر این اساس کارفرما هم نمیتواند کمتر از 500 هزار تومان لیست بیمه رد کند.

وی با اشاره به حذف 13 میلیون کارگر از دریافت سبد کالای دولت افزود: از صبح امروز تعدادی از کارگران با ما تماس گرفتند و اعلام کردند که مشمول دریافت این سبد کالا نشده‌اند.

به گفته وی این در حالی است که سبد کالا به همه کارمندان دولت تعلق گرفته و هیچ کارمندی از دریافت سبد حذف نشده، در حالی که هیچ‌کدام از آنها کمتر از 500 هزار تومان حقوق نمی‌گیرند.

این فعال کارگری اضافه کرد: ما از حضور آقای ربیعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت کردیم چون ایشان را از جنس کارگران می‌دانستیم و امیدوار بودیم با مسائل کارگری و مشکلات آنها آشنا باشند، اما متأسفانه در اولین اقدام، کار مناسبی انجام نشد.


کد مطلب: 30052

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcj8yet.uqeyizsffu.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir