امام جمعه نیکشهر؛

‌ملت ایران ‌‌هیچگاه تسلیم حرف زور نخواهند شد‌/پرچم گفتمان نوین اسلامی ‌برای سعادت بشریت راهگشاست

1 خرداد 1394 ساعت 16:19

امام جمعه نیکشهر گفت: دشمنان، همچنان ملت ایران و مسئولان را به خوبی نشناخته‎اند که حرف زور می‎زنند زیرا ملت و دولت برآمده از این ملت، هیچگاه تسلیم حرف زور نخواهند شد.


به گزارش زاهدانه به نقل از فارس، حجت‎الاسلام احمد لطفیان سرگزی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه در مسجد جامع الزهراء (س) ضمن سفارش به تقوا و زکات و اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شجره طیبه‎ای است که به مرحله قابل قبولی از توانایی‎ها و پیشرفت و بلوغ فکری و عملی رسیده است.

امام جمعه نیکشهر عقبه ریشه‎های این شجره طیبه را، عملیات‎های مهم دوران دفاع مقدس و مجاهدت و فداکاری پیشکسوتان سپاه برشمرد و خطاب به پاسداران گفت: امروز پرچم حرکت انقلاب عظیم اسلامی که پرچم گفتمان نوین اسلامی است، بدست شما رسیده و باید آن را همانند گذشتگان خود، با قدرت و استحکام به پیش ببرید.

وی پرچم گفتمان نوین اسلامی را برای سعادت بشریت راهگشا و برای نسل جوان دنیا، پرکشش و پرجاذبه دانست و افزود: این حرکت پرافتخار، با رهبری امام خمینی (ره) بوجود آمد و ملت ایران با ازخود گذشتگی و فداکاری، از این حرکت پاسداری و این پرچم را بلند کرد.

وی با اشاره به وجود گفتمان دیگری تحت عنوان «گفتمان جاهلیت»، بیان کرد: گفتمان جاهلیت امروز که گفتمانی ظالمانه، زورگویانه، متکبرانه و خودخواهانه و از جانب قدرت‌های سلطه‌گر جهان است، در مقابل گفتمان اسلامی قرار دارد که طرفدار عدالت، آزادی بشر و از بین رفتن زمینه‌های استثمار و استعمار، و نابودی نظام سلطه است.

وی با تأکید بر اینکه چشمان تیزبین ملت‎ها قادر به تشخیص این دو گفتمان و شناخت حرکت منافقانه و ریاکارانه گفتمان جاهلیت، تحت پوشش الفاظی همچون «حقوق بشر» و «عدم خشونت»، است، گفت: امکان آشتی و نزدیکی این دوگفتمان به یکدیگر هیچگاه وجود نخواهد داشت زیرا یک گفتمان قائل به ظلم و ستیزه‌گری با ملت‌ها است، درحالی‌که گفتمان دیگر، قائل به حمایت از مظلومان و مقابله با ظالمان است.

لطفیان سرگزی با اشاره به تبلیغات دشمنان مبنی بر منزوی بودن جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی از ابتدا تاکنون همواره در دل ملت‌ها جای داشته ‌و نشانه بارز آن، ابراز علاقه و شیفتگی مردم کشورهای مختلف دنیا نسبت به روسای جمهور ایران، در طول 36 سال گذشته است.

امام جمعه نیکشهر نام ملت ایران را در میان ملت‎ها و حتی دولتمردان منصف و مستقل و آزادگان جهان، نامی بلند آوازه و پرافتخار خواند و تأکید کرد: منزوی کسانی هستند که فقط می توانند با زور و دلار، برخی افراد را جذب خود کنند.

وی یکی از چالش‎های در مقابل نظام اسلامی را زورگویی‎ها و زیاده خواهی‎های طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای دانست و خاطر‌نشان کرد: دشمنان، همچنان ملت ایران و مسئولان را به خوبی نشناخته‎اند که حرف زور می‎زنند زیرا ملت و دولت برآمده از این ملت، هیچگاه تسلیم حرف زور نخواهند شد.

خطیب نماز جمعه نیکشهر با تأکید بر اینکه هر مقدار در مقابل زیاده‌خواهی‎های طرف مقابل کوتاه آمده شود، آنها جلوتر خواهند آمد، خاطرنشان کرد: باید در مقابل این زیاده‌خواهی‎ها، دیواره مستحکمی از عزم و توکل و اقتدار ملی به وجود آید،ملت ایران، از این چالش‎ها، باقدرت و با توکل بر خدا و با اعتماد به نفس، عبور خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مسئولان عزیز کشور که با شجاعت در این میدان حرکت می‎کنند، بدانند که تنها راه مقابله با دشمن وقیح، عزم راسخ و عدم انفعال است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با درک شرایط محیطی انقلاب اسلامی و تقابل دو جبهه مستضعفین و مستکبران به دنبال تولید قدرت روزافزون درونی با تکیه بر معنویت، ایمان، عقلانیت و هوشمندی و استفاده از فناوری‌های دفاعی و امنیتی و بروز رسانی تاکتیک‎های نبرد نامتقارن است.

امام جمعه نیکشهر با تاکید بر اینکه سلحشوری جزئی از پاسداری است، افزود: پاسداری از انقلاب اسلامی در برابر دشمنان در سایه برق شمشیرها و قدرتِ ایمان و فناوری‌هایی است که توازن وحشت و خطر را برای دشمنان برقرار می‎سازد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 45597

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcjaiex.uqeihzsffu.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir