دبیر کانون خیریه CPR مهرورزی:

قصه خوانی برای کودکان بستری در بخش هماتولوژی/ دانشجویان زاهدانی امید را در دل کودکان سرطانی زنده کردند

19 دی 1395 ساعت 8:36

دبیر کانون خیریه CPR مهرورزی با بیان اینکه روحیه مثبت در بهبودی حال بیماران موثر است، گفت: اعضای این کانون برای کاستن فشار بیماری از کودکان سرطانی در اقدامی خداپسندانه به اجرای برنامه کتابخوانی برای این بیماران پرداخته تا با نشاندن لبخند بر لبان کودکان بیمار شادی و امید را به آنها هدیه دهند.


به گزارش زاهدانه، مهرماه سال۱۳۹۴ بود که با همکاری جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان کانون خیریه CPR مهرورزی تاسیس شد.
این تشکل دانشجویی یا کانون که قریب به 100 عضو دارد در جهت کمک به افراد بی بضاعت و بیماران خاص ایجاد شد تا به تقویت حس خیرخواهی و تعاون بین دانشجویان ، کمک به همدلی و همدردی هرچه بیشتر قشر دانشجو با اقشار مختلف جامعه، گسترش و بسط فعالیت های کانون به بیرون از دانشگاه، جمع آوری کمک های مالی خیرین برای بیماران مبتلا به سرطان، فرهنگ سازی و گسترش حس نوع دوستی و خیرخواهی در بین دانشجویان، حمایت مادی و معنوی از بیماران صعب العلاج، حمایت ویژه از کودکان کار و خیابانی و همکاری با نهاد های یاری به این کودکان، کمک و حمایت از خانواده ها و افراد محروم و بی سرپرست و ایتام، تشکیل اتاق در قالب بازی های شاد نجومی و آموزش به کودکان محروم و غیره بپردازد.


در همین زمینه اعضای کانون خیریه CPR مهرورزی برای کاستن فشار بیماری از کودکان سرطانی در اقدامی خداپسندانه به اجرای برنامه کتابخوانی برای این بیماران پرداخته تا با نشاندن لبخند بر لبان کودکان بیمار شادی و امید را به آنها هدیه دهند.
محمد اکبری دبیر کانون خیریه CPR مهرورزی در این زمینه به خبرنگار ما گفت: اعضای کانون خیریه CPR مهرورزی با شعار " نمی گذاریم فشاربیماری، لبخند را از کودکان سرطانی بدزدد" هر روز برای کودکان بستری در بخش هماتولوژی اطفال بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان شعر می خوانند و قصه تعریف می کنند.
وی گفت: پروژه شادی و امید به آینده با هدف شادمان سازی، ایجاد انگیزه و اشتیاق برای کتاب و کتابخوانی برای آن دسته از کودکانی که به دلایلی زمینه برای تحقق ابتدایی ترین حقوق و نیاز های آنها مساعد نیست، فرصتی را فراهم می آورد تا اشتیاق و علاقه به کتاب در روح و جان آنها نهادینه شود.
 

دبیر کانون خیریه CPR مهرورزی ادامه داد: از آذر ماه امسال در بخش هماتولوژی اطفال بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) جمعی از دانشجویان عضو این کانون خیریه دانشگاه که کارگاه های قصه گویی و روانشناسی و ارتباط با کودک را گذراندند هر روز برای کودکان قصه های جدید می خوانند.
وی با بیان اینکه روحیه مثبت در بهبودی حال بیماران موثر است، افزود: خوشبختانه درطی همین مدت زمان اندکی که از اجرای طرح می گذرد، شاهد تاثیرات مطلوب و در خورانتظار بر روی کودکان بوده ایم.


اکبری در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: علاوه بر حضور اعضای کانون، هر روز کتاب هایی برای مطالعه بیشتر در اختیار کودکان قرار می گیرد تا همراه والدینشان بخوانند و از اوقات بستری در بخش، به طور مطلوب استفاده کنند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 53499

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcjhxei.uqethzsffu.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir