افزون‌بر ۲۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان مختومه شد

24 دی 1398 ساعت 10:16

رییس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: ۲۶ هزار و ۳۵۷ فقره پرونده در ۹ ماه سالجاری در شوراهای حل اختلاف این استان مختومه شده است.


به گزارش زاهدنیوز ؛ حجت الاسلام حمیدرضا بندانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان در این مدت ۲۷ هزار و ۵۵۷ فقره پرونده بوده است.
وی ادامه داد: ۲۵ هزار و ۶۸۴ فقره پرونده در این مدت در شعب شهری و هزار و ۸۷۳ فقره پرونده در شعب روستایی شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان رسیدگی شده است.
رییس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: از کل پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف استان، ۲۲ هزار و ۵۰۳ فقره پرونده وارده حقوقی و پنج هزار و ۵۴ فقره پرونده وارده کیفری بوده است.
وی افزود: پرونده‌های قابل صلح در شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ۱۴ هزار و ۳۴۱ فقره پرونده بوده که از این تعداد پنج هزار و ۹۳ فقره پرونده به صلح و سازش ختم شده است.
حجت الاسلام بندانی تصریح کرد: مجموع پرونده‌های مصالحه در شوراهای حل اختلاف در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال۳.۷۲ درصد افزایش داشته است.
وی ضمن قدردانی از تلاش اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: امروز جایگاه شوراهای حل اختلاف در جامعه و در بین مردم به خوبی تبیین شده و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال پرونده‌های بیشتری را به سازش برسانیم.

رییس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: علاوه‌بر ترویج این کار خداپسندانه باید از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان برای پیشگیری از جرائم نیز استفاده بهینه کرد.
وی افزود: دستگاه قضایی در کنار حمایت و توجه از سنت حسنه بخشش و گذشت با افرادی که امنیت عمومی جامعه را به مخاطره بیندازند برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.
حجت الاسلام بندانی خاطر نشان کرد: عملکرد و اقدامات شورای حل اختلاف تاثیر بسزایی در کاهش پرونده‌ها داشته است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 57765

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcjiaei.uqeamzsffu.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir