در سال حمایت از کالای ایرانی؛

اشتغالزایی برای 20 بانوی بی سرپرست توسط کارآفرین زاهدانی/مسئولان از واحدهای تولیدی پوشاک حمایت نمی کنند

8 تير 1397 ساعت 15:13

تولید پوشاک یکی از صنوفی است که می تواند اشتغال زایی زیادی در پی داشته باشد، اما متاسفانه کمتر مدیری در بخش دولتی یا خصوصی در این زمینه با تولیدکنندگان همکاری دارد و از آنها حمایت می کند.


به گزارش زاهدنیوز،  این روزها توصیه به خرید کالای ایرانی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی داغ شده ولی نکته قابل توجه به این مساله، حمایت از تولید داخلی است که علی رغم اینکه چهره شهر در برخی از نقاط پر شده از بنرهایی مزین به حمایت از تولیدات داخلی از طرف ادارات مختلف ولی در عمل شاید این موضوع بروز و نمود چندانی ندارد و مدیران اقبال چندانی حداقل به تولیدات داخل ندارند.
در همین راستا برخی از تولیدکنندگان پوشاک در استان پهناور سیستان وبلوچستان به علت عدم همکاری مدیران بخش دولتی و خصوصی و نبود حمایت های متداول از بخش تولید در حال ورشکستگی هستند و خواستار حمایت از دست اندرکاران امر هستند.
از آنجایی که تولید و اشتغال به عنوان مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری باید از سوی مردم و مسئولان جدی گرفته شود و با گسترش فرهنگ خرید کالای ایرانی زمینه احیای واحدهای تولیدی و حتی ایجاد واحدهای دیگر فراهم شود می طلبد که دولت نیز به کمک تولیدکنندگان داخلی بشتابد و با ارائه تسهیلات مناسب و بهینه، قوتی به بازوی تولیدکنندگان داخلی بدهد تا در میانه راه وانمانده و درجا نزنند.


در همین راستا جعفری یکی از بانوان تولیدکننده پوشاک در کلان شهر زاهدان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی عصرهامون بیان کرد: یکی از صنوفی که می تواند در استان اشتغال زایی زیادی در پی داشته باشد، تولید پوشاک است اما متاسفانه کمتر مدیری در بخش دولتی یا خصوصی در این زمینه با تولیدکنندگان استان همکاری دارد.


وی گفت: حدود سه سال است که این کارگاه دایر شده و توانسته زمینه اشتغالزایی را برای 20 نفر از زنان بی سرپرست و بدسرپرست فراهم کند.
جعفری ادامه داد: از آنجایی که حمایتی از سوی مسئولان از واحدهای تولید پوشاک انجام نمی شود تعدادی از افراد خانه نشین شده اند و این در حالی است که اگر مسئولان ادارات و نهادها از ما حمایت و دوخت لباس خود را به ما واگذار کند قطعا می توانیم زمینه اشتغالزایی را برای یکصد نفر از بانوان فراهم کنیم؛ اما حمایت ها به صورت سلیقه ای انجام می شود و اکنون چندان کاری نیست که تمام نیروهای کار بتوانند به انجام آن مشغول باشند.


وی ضمن گلایه از سختگیری برخی نهادها افزود: کارگاه را تجهیز کرده ایم اما کار نداریم؛ چندین بار کار بیمارستانی قبول کرده ایم که خیلی اذیتمان کردند؛ در این راستا نیازمند کار دائمی هستیم تا خیالمان راحت و این بانوان درآمد ماهیانه ثابتی داشته باشند.


این بانوی کارآفرین موفق در ادامه به بیان پاره ای از مشکلات پرداخت و گفت: عدم نداشتن بیمه، نداشتن امنیت شغلی نیروها و عدم حمایت مسئولان از جمله دغدغه های اصلی ما در این واحد تولیدی است.


جعفری تنها نهاد حمایت کننده از این واحد تولیدی را سپاه عنوان کرد و افزود: در این واحد تولیدی اقدام به تولید ملحفه و لباس برای بیمارستان ها، نهادها، ارگان ها و موسسات می کنیم اما حمایت ها کم است و از این تعداد چرخ خیاطی و تجهیزات تنها قسمتی فعال است.


انتهای پیام/


کد مطلب: 56388

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcjotei.uqemozsffu.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir