اژدها وارد فوتبال می‌شود؛

نقش پررنگ هموطنان کی‌روش در قدرتمند کردن حریف ایران +عکس

9 دی 1395 ساعت 8:29

فوتبال چین در حال پیشرفت و گسترش است، شاید پول برای رسیدن به اوج کافی نباشد اما بی تاثیر هم نیست، چین در بیشتر کشورهای اروپایی در حال نفوذ در بدنه فوتبال است اما حضور اخیر پرتغالی‌ها در این کشور به نظر سازمان دهی شده است.


به گزارش زاهدانه به نقل از مشرق، جمعی از دوستان بسیار صمیمی را در نظر بگیرید که برای گمراه کردن رسانه ها هر از گاهی علیه یکدیگر مصاحبه می کنند، رونالدو با کی‌روش، اسکولاری با خورخه مندس، ویاش بواش با په‌په و مورینیو با سانتوس، سرمربی تیم ملی. جمعی از مردان ثروتمند و با نفوذ در دنیای نقل و انتقالات که همیشه هوای یکدیگر را دارند. گاهی به یکدیگر پارک حفاظت شده و جزیره هدیه می دهند و گاه علیه هم صحبت می کنند تا در ذهن خبرنگاران تداعی کننده وجود یک باند هماهنگ نباشند.

اکنون چنین تیمی ظاهرا بدون سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خاک چین خیمه زده و مشغول تجارت در فوتبال است. لوئیس فیلیپه اسکولاری به 8 ملی پوش پرتغال ایمیل می زند و از آنها می خواهد به فوتبال باشگاهی چین بیایند، ویاش بواش در تماسی تلفنی از په‌په می خواهد بدون درنگ رئال مادرید را ترک کند و راهی چین شود.

خورخه مندس وکیل و البته دوست صمیمی کریستیانو رونالدو در شانگهای چین یک شرکت بین المللی نقل و انتقالاتی بازیکن تاسیس می کند، او البته دوست کارلوس کی‌روش نیز محسوب می شود و شاید سرمربی موفق تیم ملی فوتبال ایران دوست نداشته باشد این ارتباطات پرتغالی را تایید کند.

اژدها وارد فوتبال می‌شود 

در خبرها آمده که تيم فوتبال هبی چاينا فورچون چين بعد از به خدمت گرفتن لاوتزی و ژروينيو اکنون به دنبال به خدمت گرفتن په‌په از رئال مادريد با دستمزد نجومی ساليانه 10 ميليون يورو است. چینی ها البته پولدار و ثروتمند هستند اما چرا تا این حد دیوانه وار و افراطی در حال سرمایه گذاری در دنیای فوتبال هستند؟

خورخه مندس وکیل رونالدو، وکیل په‌په و البته وکیل ده ها بازیکن پرتغالی دیگر قصد دارد با طرف چینی وارد مذاکره شود و حتی صحبت از خرید 30 درصد از سهام باشگاه چینی از سوی شرکت پرتغالی مذکور بر سر زبان ها افتاده است.

اژدها وارد فوتبال می‌شود 

لیگ حرفه ای چین موسوم به سوپرلیگ چین از ماه مارس آینده آغاز شده و کلید می خورد، 16 تیم در این لیگ با یکدیگر مبارزه خواهند کرد و ردپای پرتغالی ها در این لیگ پررنگ است، اسکولاری با گوانگژو اورگراند، ویاش بواش با شانگهای و حتی مانوئل پیگرینی اهل شیلی اما شریک تجاری خورخه مندس در شرکت بی المللی او. در این میان البته کاناوارو و فلیکس ماگات هم دل به درخشش تیم خود دارند.

نزدیک به 400 میلیون دلار پشت سر این لیگ داخلی است و فوتبال چین خیال اوج گرفتن با چنین ثروتی را دارد.

خورخه مندس پرتغالی، از دی ماریا دیگر موکل خود نیز خواسته راهی چین شود و ادامه فوتبال حرفه ای خود را در خاک چین تجربه کند.

خرید بازیکنان با قیمت های گزاف و جذب بازیکنان برتر فوتبالی آن هم نه بازیکنان پا به سن گذاشته بلکه بازیکنان نسبتا جوان نشان می دهد که فوتبال چین برنامه خاصی برای رسیدن به سطح اول فوتبال جهان دارد.

اژدها وارد فوتبال می‌شود 

استفاده از سرمایه گذاری های کلان و بخش های مختلف فوتبال در زمینه های مختلف باعث شده است تا باشگاه های چینی قدرت خرید زیادی پیدا کنند. خریدی که گوانگ ژو اخیرا انجام داد و توانست جکسون مارتینز را از اتلتیکومادرید به خدمت بگیرد تاکنون گران ترین خرید در لیگ این کشور بوده است که حالا باید آن را یکی از لیگ های مهم فوتبالی بدانیم و قطعا حق پخش بالایی برای خرید آن در روزهای آتی ارائه خواهد شد.

اژدها وارد فوتبال می‌شود 

اخیرا نیز دیدیه دروگبا، نیکولاس آنلکا، دمبا با، آساموآ ژیان و پائولینیو در لیگ چین بازی کردند و پیشنهاد 50 میلیون یورویی به الکس تکسیرا نشان می دهد که چین توانسته از نظر درآمد زایی به خودکفایی برسد و قطعا در سال های آینده یکی از مدعیان جدی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود همانطور که در سالهای اخیر نیز تیم های چینی درخشش خوبی در لیگ قهرمانان داشتند و به قهرمانی رسیدند.

اژدها وارد فوتبال می‌شود 

ژی جین پینگ، رئیس جمهور کشور چین یکی از حامیان اصلی فوتبال است و از مردم کشورش خواست برای توسعه این ورزش در کشورشان تلاش کنند. چین در کل تاریخش فقط یک بار در سال 2002 به جام جهانی راه یافته اما رئیس جمهور چین که به اهمیت و نفوذ فوتبال در میان مردم جهان پی برده، امیدوار است که این ورزش در کشورش توسعه یابد و خرید ستارگان جهانی و هزینه بیش از 250 میلیونی در فصل نقل و انتقالات زمستانی نشان از جدیت سرمایه گذاران چینی در عرصه فوتبال دارد.

اژدها وارد فوتبال می‌شود 

به گفته اقتصاد دانان، ۱۳تیم از ۱۶تیم سوپر لیگ چین، توسط توسعه دهندگان ثروتمند املاک و مستغلات حمایت مالی می شوند. برای مثال گروه تجاری Evergrande Real Estate   سهام گوانگژو اورگرانده را در اختیار دارد. توسعه دهندگان املاک گوانگژو R&F و شرکت های عام المنفعه و صنعتی دیگر نیز از جمله حامیان مالی تیم های مختلف در سوپر لیگ چین به شمار می روند.

 اژدها وارد فوتبال می‌شود

آیا اژدهای سرخ وارد دنیای فوتبال خواهد شد؟ آیا تلاش اخیر چین برای اوج گرفتن آنقدر جدی هست که فوتبال ایران دلهره داشتن چنین رقیبی را داشته باشد؟ پرتغالی های مستقر در چین چه سود و زیانی را برای این کشور به همراه خواهند داشت؟ مرد پرتغالی فوتبال ایران برای فوتبال ایران چه خواهد کرد؟

اژدها وارد فوتبال می‌شود


کد مطلب: 53318

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcjotei.uqetvzsffu.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir