در خطبه های نمازجمعه مطرح شد؛

شلیک به هواپیمای مسافربری در خلیج فارس ننگ ابدی برای مدعیان حقوق بشر است

10 تير 1401 ساعت 14:35

حجت الاسلام والمسلمین احمد راهداری گفت: امریکا با حمله ناجوانمردانه به هواپیمای ایرباس ایران هیچ منطق و انسانیتی نداشت و با این جنایت در دنیا منفورتر شد و یکی از ننگین‌ترین فاجعه انسانی به دست مدعی حقوق بشر که بویی از حقوق بشر نبرده است، رخ داد.


به گزارش زاهدنیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد راهداری؛ امام جمعه موقت شهرستان زاهدان در خطبه های نمازجمعه این هفته بیان کرد: در مصرف آب و برق باید دقت و توجه کنیم و الگوی مصرف داشته باشیم در زندگی باید از اسراف دور باشیم و به بچه‌ها الگوی مصرف را فرا دهیم و در این روزها که شدت گرما بالا است و باید در مصرف آب، برق و همچنین گاز رعایت کنیم و مصرف بیهوده نداشته باشیم و الگوی مصرف در زندگی به عنوان مسلمان که سفارش دین مبین اسلام است داشته باشیم.

خطیب موقت زاهدان تصریح کرد: فردا ساعت ۴:۳۰ بامداد اولین پرواز حجاج از این استان به مدت 2 روز و 6 پرواز، یک هزار و ۵۰۰ نفر عازم مکه هستند و وارد فرودگاه جده می‌شوند.

وی گفت: اینکه برخی می گویند بهتر است هزینه حج را برای کمک به مستمندان هزینه کرد درست نیست و حج واجب برای هر مسلمان واجب بوده و باید انجام شود این امر درباره حج عمره موردی ندارد و می شود برای کمک به مستمندان هزینه شود.

وی افزود: امروز سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه (س) در مدینه بود و در این نسل انسانیت فقط دو معصوم بودند که با هم ازدواج کردند و تمامی پسران این دو معصوم به امامت رسیدند؛ امروز همه ما مسلمانان مکلف هستیم در امر ازدواج جوانان مراعات کنیم همان گونه که ازدواج دختر پیامبر در ساده ترین شکل و به آسانی برگزار شد، خداوند روزی رسان است و با توکل به خدا نباید خانواده ها در امر ازدواج سخت گیری کرد.

حجت الاسلام راهداری اظهار کرد: 12 تیر، سالروز حمله ناجوانمردانه ناو آمریکایی به هواپیمای ایرباس ایران بود که در این جنایت هولناک تمامی 290 سرنشین هواپیما از جمله کودک، زن و مرد جان باختند.

وی گفت: دشمن با این اقدام منطق و انسانیت نداشت و با این جنایت در دنیا منفورتر شد و یکی از ننگین‌ترین فاجعه انسانی به دست مدعی حقوق بشر که بویی از حقوق بشر نبرده است، رخ داد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 61058

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcjoyem.uqevizsffu.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir