۱۰۰ کارشناس بهداشت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی محرم نظارت دارند

3 شهريور 1399 ساعت 13:52

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۱۰۰ نفر از کارشناسان سلامت محیط و کار این دانشگاه در ایام محروم بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی هیات‌های عزاداری در استان نظارت دارند.


به گزارش زاهدنیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ایام عزاداری ماه محرم توسط مردم تاکید کرد و اظهارداشت: برنامه‌های سوگواری محرم در مساجد، هیات‌های مذهبی، حسینیه‌ها، موکب‌ها بر اساس دستورالعمل‌های مرتبط ابلاغی وزارت بهداشت در فضای باز در حال انجام است و تیم‌های بهداشتی دانشگاه با جدیت بر اجرای این شیوه نامه‌ها نظارت دارند.

او گفت: تمامی شرکت کنندگان در برنامه‌های عزداری از ماسک استفاده کنند و رعایت فاصله ایمن با دیگران حداقل یک و نیم متر در تمام مدت برگزاری مراسم و در زمان ورود و خروج انجام دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: همچنین در هنگام برگزاری مراسم توصیه می‌شود افراد مسن، بیماران خاص و افراد دارای بیماری زمینه‌ای از حضور در هیات تا حد امکان خودداری کنند.

او  در خصوص طبخ و توزیع غذا و نذورات در این ایام گفت: به تمامی هموطنان و هیات‌های مذهبی توصیه می‌شود اقدام به دوخت و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی و گندزدایی به صورت نذری و یا نسبت به ارائه بسته‌های مواد غذاییِ خشک به نیازمندان اقدام کنند.

طباطبایی اظهارداشت: مردم سیستان و بلوچستان می توانند در صورت هر گونه شکایات و یا انتقاد در زمینه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 58601

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcjvmei.uqeoyzsffu.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir