در ادامه کمبود امکانات اطفاء حریق مسکن مهر زاهدان؛

3 کشته و زخمی دستاورد عدم استاندارد سازی مصالح در مسکن مهرشهر/ چه کسی مسئول فوت کودک هفت ماهه است؟

11 مهر 1395 ساعت 12:04

در حالی آتش سوزی مجتمع ولایت مسکن مهر زاهدان یک کشته و 2 مجروح بر جای گذاشت که توپ عدم استاندارد سازی و کمبود امکانات اطفاء حریق در زمین مسئولین و پیمانکار پاسکاری می شود.


به گزارش زاهدانه، روز گذشته ساکنین مجتمع ولایت مهرشهر زاهدان شاهد خاکستر شدن و در آتش سوختن خانه ای به علت کمبود امکانات اطفاء حریق بودند. آتشی که نه تنها جان کودک هفت ماهه را گرفت بلکه سبب شد تا مادر و فرزند 10 ساله اش نیز به کما بروند و اوضاع آنها وخیم باشد.

در پی تماسی که اهالی این مجتمع با خبرنگار زاهدانه داشتند خواستار رسیدگی مسئولان به این حادثه شدند.

توپ زندگی شهروندان کلان شهر جنوب شرق در زمین مسئولین

طبق گفته اهالی عدم استاندارد سازی مصالح در ساخت و ساز واحدهای این مجتمع و عدم نصب سیستم اطفاء حریق یا پلکان اضطراری عامل اصلی وقوع آتش سوزی روز گذشته بوده است بگونه ای که هر کدام از مسئولین پروژه، تقصیر را بر گردن دیگری می اندازند.


مقصر اصلی حادثه آتش سوزی شناسایی شود
اهالی مجتمع ولایت آموزش و پرورش ناحیه یک زاهدان ضمن تاکید بر این موضوع که چرا خانه ها را بدون تجهیزات رفاهی و ایمنی تحویل سکنه دادند، از مسئولان استانی خواستار رسیدگی ویژه به این موضوع شدند. چرا که به گفته اهالی مجتمع پیش از این نیز چندین حادثه دیگر در این واحدها رخ داده بود که باعث وارد شدن خسارت جانی و مالی به اهالی شده است.
آتش گرفتن ناگهانی هواکش دستشویی، اتصال و آتش گرفتن سیم های برق داخل پذیرایی و غیره از جمله نمونه هایی است که بارها سکنه این مجتمع را با حوادث ناگواری مواجه کرده است.

به گفته اهالی مقصر اصلی حادثه آتش سوزی بلوک 10 مجتمع ولایت آموزش و پرورش زاهدان چه کسی بوده است؟ این اهالی در ادامه با بیان اینکه سهل انگاری شرکت این پروژه عامل اصلی این حادثه است، عنوان کردند: چند خانواده دیگر باید قربانی کار افرادی شوند که در سایه عدم استاندارد سازی اقدام به تحویل پروژه ها کرده و با استفاده از ترفندهای خود قانون را دور زده تا امروز شاهد فوت کودک هفت ماهه یا به کما رفتن مادر و فرزندی باشیم؟

پیمانکار پروژه: اشتباه گرفته اید
جهت پیگیری این موضوع در پی تماس هایی مکرر خبرنگار زاهدانه با پیمانکار این پروژه «اسد پور» داشت وی با بیان اینکه اشتباه گرفته اید، گفت: من در جریان نیستم این پروژه مربوط به مجتمع ولایت است از خودشان پیگیری کنید.

در ادامه پیگیری ها در تماسی که خبرنگار زاهدانه با محمد ستوده«مدیر عامل تعاونی ناحیه یک آموزش و پرورش» داشت وی با بیان اینکه پیمانکار پروژه همان شخص است، گفت: بنده پیگیر می شوم.
انتهای پیام/


کد مطلب: 52210

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcjy8ei.uqe8vzsffu.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir