در گفت و گو با کارشناس اقتصادی؛

قوای سه گانه باید برای تحقق جهش تولید و ثبات بازار هم گام شود

21 ارديبهشت 1401 ساعت 11:32

عبدالرئوف حسینی گفت: جهش تولید به یک گام قبل از توسعه یافتگی و رفاه گفته می‌شود که برای تحقق و گذار از این مرحله باید بتوان زیرساخت‌های کشور را تقویت کرد.


عبدالرئوف حسینی؛ کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز با اشاره به بیانات رهبری و کمک قوای سه گانه به دولت، بیان کرد: منظور رهبری از کمک به دولت از طرف کل جامعه اعم از قوای سه گانه، نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و کمک مردمی است، که به نظر می رسد آنچه مردم در این برهه از زمان باید مدنظر قراردهند و قبول کردن شرایط موجود و قناعت بیشتر و همچنین همراهی نکردن با بعضی از جریانات خواهد بود.

وی افزود: رهبری انقلاب به درستی ابراز کردند که کارگران هر جامعه پایه و اساس آن محسوب می شوند، چرا که چرخه تولید به حرکت مستمر خود بدون وجود کارگران زحمت کش نخواهد چرخید.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بیانات رهبری اتمام حجتی مبنی بر اینکه بیشتر هوای کارگران جامعه را داشته باشند، بوده، در غیر اینصورت و عدم رسیدگی به مشکلات این قشر در یک جمله عدم پرداخت مطالبات معوق آنان توسط برخی کارفرمایان تبعات خوب و خوشایندی در بر نخواهد داشت.

وی با اشاره به تحقق شعار سال جاری که در گرو ایجاد و تقویت شرکت های دانش بنیان است، گفت: از طرق مختلف می توان به این تحقق دست یافت مانند دادن تسهیلات به جامعه واقعی هدف و برداشتن مقررات دست و پا گیر، در یک کلام کاهش برورکراسی اداری و نهایتا حذف امضاهای طلایی است.

حسینی خاطرنشان کرد: بحث قاچاق کالا را رهبر انقلاب در بیانات خود در سطح گسترده عنوان کردند، و ایجاد مزاحمت و محدودیت برای کولبران و سوخت بران خرد را منع کرده اند.

این کارشناس گفت: قوای مقننه و مجریه در زمینه محدودیت واردات کالای فاقد کیفیت و مشابه تولید داخلی باید تدبیری اتخاذ کنند، تا شرایط به گونه ای رقم بخورد که وضعیت جامعه به نفع عموم کشورمان تغییر یابد.


انتهای پیام/


کد مطلب: 60860

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcjyoem.uqeymzsffu.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir