کد مطلب: 58747
 
رستاخیز اربعین در «صور»/ تازه‌ترین اثر جعفری در آستانه انتشار
حسینعلی جعفری از انتشار رمان جدید خود در رابطه با پیاده‌روی اربعین خبر داد. عنوان این اثر که موقتاً «صور» انتخاب شده، حاصل تحقیقاتی است که او در این رابطه انجام داده است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۱
 
به گزارش زاهدنیوز، حسینعلی جعفری، نویسنده در گفت و گو با تسنیم، از انتشار اثر جدید خود خبر داد و گفت: پیش از این تحقیقی درباره پیاده‌روی اربعین انجام داده بودم. دوست داشتم امسال تحقیقاتم در این زمینه را تکمیل کنم، اما گویا به دلیل شیوع ویروس کرونا این امکان وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه ماحصل این تحقیقات، رمانی است درباره پیاده‌روی اربعین، ادامه داد: این کتاب که در حال حاضر نام موقت «صور» برای آن انتخاب شده است، به موضوعی متفاوت درباره اربعین و پیاده‌روی در این ایام می‌پردازد.

جعفری با اشاره به عنوان موقت رمان خود یادآور شد: انتخاب کلمه «صور» با توجه به پیشینه این کلمه در متون دینی و آیینی انتخاب شده است. در واقع با انتخاب این نام، پیاده‌روی اربعین به رستاخیز تشبیه شده است.

پیش از این نیز چنین تشبیهی در متون آیینی در رابطه با واقعه کربلا دیده‌ایم. به عنوان نمونه محتشم کاشانی در ترکیب‌بند خود می‌گوید:

باز این چه رستخیز عظیم است کز زمین

بی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم است ...

این نویسنده همچنین از بازنویسی رمان دیگری با نام موقت «یثرب» خبر داد و گفت: این اثر که همانند کار قبلی، در قالب رمان بزرگسال نوشته شده است، مربوط به بخشی از زندگی پیامبر اکرم(ص) در یثرب می‌پردازد. در این اثر نقش شهر یثرب برجسته است.

حسینعلی جعفری از داستان‌نویسان و مدرس دانشگاه است که تاکنون آثار متعددی از او منتشر شده که از این موارد می‌توان به «الو... لیلی!»، «دقیقا نیمه شب»، «افرا»، «من سرباز هخامنشی بودم»، «ساعت‌ها همه خوابند» اشاره کرد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark