کد مطلب: 30837
 
وزیر اقتصاد خبر داد :
توزیع فرم جدید خوداظهاری یارانه ها در اسفند / تغییر قیمت سوخت از فروردین یا اردیبهشت ۹۳
وزیر اقتصادی از انتشار فرم خوداظهاری دریافت یارانه نقدی طی روزهای آینده خبر داد و گفت: این فرم طراحی شده و کارگروه های تخصصی در حال مطالعه دقیق بر روی آن هستند و اگر متقاضیان فرم‌ها را صادقانه پر نکنند تا سه برابر جریمه می‌شوند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۵۰
توزیع فرم جدید خوداظهاری یارانه ها در اسفند / تغییر قیمت سوخت از فروردین یا اردیبهشت ۹۳
 
به گزارش زاهدانه ، طیب‌نیا در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: براساس قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها و تبصره 21 قانون بودجه سال 93 دولت مکلف است قیمت حامل‌های انرژی را به صورت تدریجی تغییر دهد و بر همین اساس برنامه‌ریزی گسترده ‌ای در سه ماه گذشته در همین زمینه آغاز شده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها با تاکید بر این که فاز دوم از ابتدای فروردین‌ماه و یا ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: براساس بودجه سال 93، پرداخت یارانه تنها به افراد نیازمند انجام می‌شود و افراد متقاضی دریافت یارانه با فرم‌های خود اظهاری که در روزهای آینده توزیع می‌شود، اعلام می‌کنند که متقاضی دریافت یارانه هستند یا نه.

 

*** تغییر قیمت‌ حاملهای انرژی از فروردین یا اردیبهشت  93 / مبلغ 45500 تومان تغییر می کند
 

وی با تصریح اینکه مبلغ یارانه نقدی 45500 تومانی در سال آینده تغییر نخواهد کرد، از تغییر قیمت حاملهای انرژی از فروردین یا اردیبهشت 93 با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

 

طیب‌نیا در تشریح تصمیمات جدید دولت برای فاز دوم هدفمندی با تأکید بر اینکه مجلس تکلیف دولت را در قانون بودجه 93 برای پرداخت یارانه‌های نقدی مشخص کرده است به ارائه آخرین اخبار و تصمیمات دولت در خصوص ادامه اجرای هدفمندی یارانه‌ها پرداخت و اظهار داشت: پرداخت نقدی از این پس صرفاً به افراد نیازمند متقاضی امکان پذیر خواهد بود و اگر در ثبت نام جدید هدفمندی کسی خود را نیازمند اعلام نکند یارانه دریافت نخواهد کرد.

 

وی با تأکید براینکه در ثبت نام جدید هدفمندی یارانه‌ها اگر کسانی که خود را نیازمند و متقاضی واقعی بدانند ممکن است مشمول دریافت یارانه نقدی شوند تصریح کرد: ممکن است عده ای خود را متقاضی و نیازمند واقعی بدانند اما بنا به شرایط کشور از دریافت نقدی یارانه انصراف دهند.

به گفته وی، ارائه اگر متقاضیان فرم‌ها را صادقانه پر نکنند تا سه برابر جریمه می‌شوند.

*** افزایش قیمت ها با شیب ملایم همراه خواهد بود
 
 

قطعا در قیمت حامل‌های انرژی تجدیدنظر شده و افزایش قیمت‌ها ملایم بوده تا از هرگونه فشار بر اقتصاد کشور و مصرف‌کنندگان خودداری شود.

طیب‌نیا با بیان این که واقعی شدن قیمت‌ها به طور تدریجی در چند سال انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: البته شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی مختلف متفاوت است و حامل‌های انرژی مرتبط با بخش تولید با شیب ملایم‌تری افزایش قیمت را شاهد هستند.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark
مرجع : باشگاه خبرنگاران