کد مطلب: 58567
 
برنامه‌های صدا و تصویری محرم ویژه اهل سنت اجرا می‌شود
کردستانی گفت: استفاده از ظرفیت‌های برنامه سازی صدا و تصویری به زبان بلوچی با حضور کارشناسان و علمای اهل سنت به منظور ارائه دیدگاه‌ها و آداب اهل تسنن و تبیین قیام عاشورا در ایام محرم اجرا خواهد شد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۷
 

به گزارش زاهدنیوز، به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛محمود کردستانی مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با بیان شرایط ویژه عزاداری‌ها در ایام محرم امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط ویژه کشوری و جهانی در این زمینه اظهار داشت: رعایت دستورات و پروتکل‌های بهداشتی در کمیت، کیفیت و نوع عزاداری ایجاد محدودیت کرده و رسانه در این میان نقش مهم و وظیفه سنگینی برعهده دارد.

او با اشاره به اهمیت کاسته نشدن از شکوه و عظمت عزاداری‌ها در ایام محرم امسال با توجه به شرایط اپیدمی کرونا افزود: فعالیت‌ها و برنامه‌های ویژه محرم صدا و سیمای سیستان و بلوچستان امسال نسبت به سال‌های قبل جدی‌تر و پر رنگ‌تر خواهد بود.

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در مجموع بیش از یک هزار و ۵۰۰ دقیقه برنامه تولیدی و هشت هزار دقیقه برنامه تامینی در ایام محرم امسال برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: تولید و پخش ویژه برنامه شبانه «لبیک یا حسین» در ۱۲ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای، پخش مستند «حسین سید الشهدا» در ۱۲ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای، پخش مستندهای تولیدی و تامینی ویژه ایام محرم، پخش سریال« شب دهم و خط سوم» در ۲۶ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای، پخش فیلم‌های سینمایی هر شب به مدت ۹۰ دقیقه، پخش میان برنامه تامینی شامل سخنان حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، استفاده از ظرفیت سایر برنامه‌های تولید مرکز برای حضور کارشناسان مذهبی، استفاده از ظرفیت زیرنویس شبکه هامون برای ارائه پیام‌های عاشورایی از برنامه‌های صدا و سیمای این استان در دهه اول محرم از یکم تا سیزدهم است.

او ادامه داد: صدای سیستان و بلوچستان نیز در ایام محرم امسال در مجموع بیش از پنج هزار دقیقه برنامه تولیدی و ۶ هزار دقیقه برنامه تامینی تدارک دیده است.

کردستانی گفت: تولید و پخش ویژه برنامه عصرگاهی« هیات عاشقی» در ۱۳ قسمت ۱۲۰ دقیقه‌ای، پخش مستند تولیدی پیر غلامان در پنج قسمت ۳۰ دقیقه‌ای، پخش مستندهای تامینی هر روز ۳۰ دقیقه، پخش نوحه، مداحی و سخنرانی‌های تولیدی و تامینی در چند نوبت، پخش نمایش‌های تولیدی و تامینی رادیویی هر روز به مدت ۳۰ دقیقه، استفاده از ظرفیت برنامه های تولیدی به زبان بلوچی از جمله «ماهکان،مهر دوار» برای تبیین فلسفه قیام عاشورا با حضور کارشناسان وعلمای اهل سنت، راه اندازی استودیوی «لبیک یا حسین» در قلب بلوچستان ایرانشهر به منظور ارائه دیدگاه و آداب و سنن اهل سنت و قوم بلوچ، استفاده از ظرفیت رادیو نما با ارائه تصاویر بومی و محلی، استفاده از ظرفیت رادیو شهری برای معرفی خرده فرهنگ‌های منطقه سیستان در خصوص عزاداری در دهه اول محرم امسال از یک تا سیزدهم از شبکه استانی صدای هامون پخش خواهد شد.

کردستانی برنامه‌های حوزه خبر در ایام محرم را تولید مستند گزارشی از هیات‌های مذهبی دارای عملکرد خلاقانه باتوجه به شیوع کرونا ، تهیه گزارش خبری از خادمان حسینی، تاریخچه حسینیه‌های سیستان و بلوچستان با هدف مستندسازی و تهیه گزارش خبری از خرده فرهنگ‌های محلی از جمله: ( شووی خوانی و مشعل گردانی استقبال از محرم در سیستان، آش عاشورا در بلوچستان و چاووش خوانی) و در نهایت تهیه گزارش خبری از مراسم‌ عزادارهای خانگی و سایر برنامه‌های اطلاع رسانی عنوان کرد.

او برنامه‌های صداو سیما در حوزه فضای مجازی را طراحی پوستر و عکس نوشته ویژه محرم، بارگذاری مداحی‌های سه دقیقه‌ایی از مداحان برجسته سیستان و بلوچستان و راه اندازی پویش‌ها باهشتگ ‌های ( هر خانه یک حسینیه، بی تفاوت نباشیم) از سایر برنامه‌های حوزه فضای مجازی برای محرم عنوان کرد.

مدیر کل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با اشاره به آغاز هفته امربه معروف و نهی از منکر از آغاز محرم اظهار داشت: برای این موضوع طراحی ویژه در رسانه صورت گرفته و در تمامی ابعاد رسانه تبیین خواهد شد.

کردستانی تصریح کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و شیوه نامه امسال پخش‌های زنده و برنامه‌های تولیدی در شهرستان‌ها با حضور عزاداران تامین نشده و از برنامه‌های تامینی سال گذشته بهره برده خواهد شد.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark