کد مطلب: 33997
 
انقلاب ما بر محوریت اسلام شکل گرفت
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: وجه تمایز انقلاب ما با انقلاب‌های دیگر که می‌شناسیم، اسلامی بودن آن است که در ابتدا بر محوریت اسلام شکل گرفت و اسلامیت خود را در طی دوران‌ها حفظ کرد.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۷
حجت الاسلام عباس دانشی
 
حجت الاسلام عباس دانشی
به گزارش زاهدانه ، حجت‌الاسلام عباس دانشی امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان در جمع نمازگزاران اظهار کرد: 51 سال قبل در چنین روزهایی در سال 1342، ملت بزرگ ایران به رهبری روحانیت و در راس آن وجود تابناک امام راحل، انقلابی را به وجود آورد که اینک با گذشت بیش از نیم قرن حیات طیبه همچنان بر افتخار ادامه مسیر می‌دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همزمان با انقلاب ما انقلاب‌های دیگری هم در جهان به وقوع پیوست که بر اصول اسلامی نتوانسته‌اند پایدار مانده و اسلامیت خود را حفظ کنند.

دانشی اظهار کرد: هر چند در مرحله هیجان‌ها انقلابی این‌گونه کشورها بر محور اسلام اتفاق افتاد اما بعدها به دلیل فقدان رهبری و اتحاد موفق به حفظ آن نشدند.

وی بیان کرد: مردم افغانستان بر علیه شوروی جهاد اسلامی داشتند اما وحدت را نتوانستند حفظ کنند، در الجزایر در ابتدا انقلاب بر محور اسلام به وجود آمد اما با ناسیونالیست عربی و ملی‌گرایی مسیر خود را به قهقرا برد اما انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با وجود گذشت نیم قرن از عمر آن هنوز بر مدار اسلام باقی مانده است.

وی با اشاره به تلاش غرب و استکبار در مخدوش کردن اسلام که در حال همه‌گیر شدن در جهان است، تاکید کرد: روزی نیست که خبری از گوشه‌ای از جهان اسلام در جهت منفی از سوی زرادخانه‌های دشمنان اسلام در سطح جهان انعکاس نیابد و هدف مخدوش جلوه دادن آن به رعب و وحشت و توحش است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اجیر کردن عناصر خودفروخته در قالب‌های مختلف از جمله سلفی، تکفیری و بوکوحرام از جمله ترفندهایی است که ضمن ایجاد شکاف در جامعه مسلمانان آنان را در منظر جهانیان بد جلوه دهند.

دانشی گفت: اخبار مربوط به انفجار، انتحار ،کشت و کشتار آن هم فقط و فقط با متمرکز شدن روی جامعه مسلمانان واقعا معنادار است که جا دارد به خود آمده و هوشیاری و بصیرت‌افزایی را ارتقا داده و با عمل به آموزه‌های دینی اسلام، دین رأفت و مهربانی را صیانت کرد.

وی خاطرنشان کرد: انجام حرکت‌های افراطی اسلامی و مجموعه اقدامات تروریستی تنها جشن استکبار و دول سلطه‌گر را در پی خواهد داشت چرا که آنها با صرف میلیاردها دلار نمی‌توانند تاثیری را که یک تکفیری قلب برادر مسلمان خود را از سینه در می‌آورد و جلوی دوربین می‌خورد را در برداشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: سیستم غول رسانه‌ای غرب به طور همگام و هم‌صدا امروز تمام خشونت‌های ساخته دست خود را با ابزار قرار دادن افراد خودفروخته به طور سریع و فوت وقت به سراسر جهان مخابره می‌کند و همین مسئله باعث شده تا دین ما اسلام را دستاویز اقدامات خود قرار دهند.

دانشی اضافه کرد: با وجود افکار افراطی و سوخته جهان اسلام که مصاحبه، تلویزیون، موزه، عکسبرداری، میراث فرهنگی و تندیس‌های چندین هزار ساله را حرام اعلام می‌کنند، امام (ره) انقلابش هیچ یک از این زشتی‌ها را ندارد و در مورد سینما می‌گوید «ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم».

وی بیان کرد: در تعالیم فقه اسلامی و سیره حضرت امام (ره)، فقهی پویا با پایبندی بر فقه اسلام و سیره حضرت رسول (ص) با روش‌های نوین روز ارائه که انسان می‌تواند با افتخار سرش را بالا بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: اسلام دین ارزش‌های اسلامی است که خشونت را بر نمی‌تابد و انقلاب ما نیز برگرفته از همین مکتب پاک و منزه و براساس آموزه‌های دینی، انقلاب و قانون که همانا قرآن است، شکل گرفته است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark