کد مطلب: 30927
 
استاندار سیستان و بلوچستان:
خرده سرمایه‌ها باید به سمت سرمایه‌های بزرگ سوق داده شود
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به منظور توسعه و رونق اقتصادی استان سیستان و بلوچستان باید خرده سرمایه‌ها به سمت سرمایه‌های بزرگ سوق یابد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۱۲
خرده سرمایه‌ها باید به سمت سرمایه‌های بزرگ سوق داده شود
 
به گزارش زاهدانه ، علی اوسط هاشمی امروز در دیدار با کارآفرینان برتر و جمعی از مدیران آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان، اظهار کرد: در گام نخست برای تحقق شعار حماسه اقتصادی در استان نیازمند توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی افزود: با تربیت افراد خلاق و کارآفرین می‌توان از طریق ارزش افزوده و تولید ثروت در داخل استان، فرصت‌های شغلی پایداری را برای افراد ایجاد کرد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هر وجب از خاک این استان از ظرفیت‌های مناسبی برای اشتغالزایی و بهره‌برداری برخوردار است که باید از این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها در زمینه توسعه استان استفاده کنیم.

هاشمی اضافه کرد: توسعه و رونق اقتصادی استان در گرو خرد و مشارکت جمعی است و در این راستا باید خرده سرمایه‌های زیاد را به سمت سرمایه‌گذاری‌های بزرگ سوق دهیم.

وی گفت: هر وجب از خاک این استان، از ظرفیت‌های مناسبی برای اشتغالزایی و بهره‌برداری برخوردار است که می‌توان با بهره‌گیری از خرد جمعی از این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها بهره کافی را ببریم.

هاشمی اضافه کرد: بنابراین توسعه و رونق اقتصادی استان در گرو خرد و مشارکت جمعی است و در این راستا باید خرده سرمایه‌های زیادی که در این خطه وجود دارد را به سمت سرمایه‌گذاری‌های بزرگ سوق دهیم.

وی تصریح کرد: کارخانه سیمان سیستان حاصل کار جمعی و انباشت سرمایه‌های خرد و زیاد مردم استان است که به واسطه مشارکت جویی و هدایت این سرمایه‌های اندک منجر به تولید محصولی صادراتی شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این‌که الگوهای موفق بسیاری در کشور و دنیا برای بهره‌گیری و پیاده‌سازی در استان وجود دارد، عنوان کرد: الگوهای آزموده شده بسیار است اما عزم و اراده در این راه ضعیف است به همین دلیل باید خواستن را جدی گرفت و بر محقق شدن آن اصرار ورزید.

هاشمی بیان کرد: برای ایجاد و یا شکل‌گیری یک کارگروه و یا تحول در زمینه اقتصادی و توسعه، نیاز به نام و نشان دولتی نیست بلکه باید با خود اتکایی و تکیه بر خرد جمعی عامل به تولید شده و دولت را خریدار محصول خود کرد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان افزود: اگر جوانان استان موفق شده‌اند در جشنواره های تولید و کار عناوین زیادی را با خود همراه سازند به دلیل این است که دانش و توانایی برای ایجاد اثر در این استان و کشور به حد مطلوب وجود دارد.

وی در دیدار با کارآفرینان استان نیز گفت: متاسفانه در حال حاضر آمار بیکاران تحصیل‌کرده زیاد است و این موضوع بیانگر این است که آموزش ما چندان کار ساز واقع نشده است.

هاشمی تاکید کرد: ما به آموزشی روی آوردیم که افراد تحصیل‌کرده تمامی انتظارتشان را در حوزه دولت جستجو می‌کنند و به جای این‌که خود یار دولت باشد دولت را یار خود می‌خواهند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این‌که شرایط دولت به گونه‌ای نیست که قادر به جذب تمامی افراد آموزش یافته باشد اظهار کرد: سازمان‌ها و آموزشگاه‌های فنی و مهارتی و گروه‌های کارآفرین از جمله ظرفیت‌های ارزشمندی هستند که می‌توان از این ظرفیت برای ایجاد شغل منطبق با نیاز جامعه از آن بهره برد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بانک‌ها تشنه طرح‌های سرمایه‌گذاری هستند و اگر تاکنون بودجه‌ای در این راستا برگشت خورده است به دلیل این است که موضع فعالی نداشته‌ایم.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان گفت: وظیفه دولت تسهیل در امور و ایجاد زیر ساخت‌ها و مستعد کردن بسترهای رشد در سطح کشور است.

وی اضافه کرد: باید رفتار سیستمی را به گونه‌ای نهادینه کرد که هر بخشی پاسخگوی مطالبات اقشار مختلف مردم باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: ما به جمعی می‌اندیشیم که تعامل‌گر و مشارکت جو باشد و در این راستا مدیران نیز باید به سمت فعال‌سازی و در راستای ایجاد مشارکت جویی اقشار مختلف مردم گام بردارند.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark