کد مطلب: 60997
 
باغ موزه‌های دفاع مقدس ‌در همه مراکز استان‌ها راه‌اندازی می‌شود
جانشین فرمانده کمیته جستجوی مفقودان گفت: باغ موزه‌های دفاع مقدس تاکنون در ۲۲ مرکز استان ایجاد شده و به تدریج در همه مراکز استان‌ها راه اندازی می‌شود.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۰
 
به گزارش زاهدنیوز، ناصر سعیدی؛ جانشین فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس ضرورت دفاع از دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی است و ایجاد پردیس معراج شهدا علاوه بر توسعه گردشگری نقش مهمی در انتقال فرهنگ و باور‌های معنوی در جامعه دارد.

سعیدی گفت: ۹۰ درصد پردیس معراج شهدا کارکرد عمومی دارد و در این مکان علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و هنری، مکان‌هایی نظیر کتابخانه، بازارچه صنایع دستی، رستوران، هتل و مراکز اقامتی ایجاد می‌شود.

او گفت: باغ موزه‌های دفاع مقدس تاکنون در ۲۲ مرکز استان ایجاد شده و به تدریج در همه مراکز استان‌ها راه اندازی می‌شود و علاوه بر مراکز استانی این باغ موزه‌ها در شهرستان‌های خرمشهر و دزفول استان خوزستان و شهرستان طبس استان خراسان جنوبی ایجاد شده و یا در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

جانشین فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: ۴۵۰ نفر در قالب معراج شهدای کشور و در جریان رسیدگی به امور شهدا و انتقال اجساد شهدا در دوران دفاع مقدس و ۵۴ نفر هم بعد از اتمام جنگ تحمیلی تاکنون به شهادت رسیدند و پیکر‌های ۴۶ هزار شهید گمنام دفاع مقدس تاکنون شناسایی و تقدیم خانواده هایشان و تشییع و تدفین شدند.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark