کد مطلب: 34257
 
فاز نخست گاز شهری زاهدان سال ۹۵ بهره‌برداری می‌شود
مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: در صورتی که خط انتقال گاز بین شهری ایرانشهر به زاهدان براساس برنامه انجام شود، فاز نخست گاز شهری زاهدان اوایل سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌‌رسد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۶
فاز نخست گاز شهری زاهدان سال ۹۵ بهره‌برداری می‌شود
 

به گزارش زاهدانه ، محمد حسن طهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: در صورتی که خط انتقال گاز بین شهری ایرانشهر به زاهدان براساس برنامه انجام شود، فاز نخست شبکه شهری زاهدان ابتدای سال 95 به بهره‌برداری خواهد رسید و مدت پنج سال هم تکمیل شبکه خطوط شهر زاهدان طول می‌کشد.

وی افزود: خطوط اصلی انتقال استان در اختیار شرکت ملی گاز است و شرکت مهندسی توسعه گاز ایران که از مدیریت‌های فرعی است مدیریت پروژه را بر عهده دارد و تمام اعتبارات و بودجه‌ها به آنان اختصاص می‌یابد و شرکت گاز استان به صورت کلی نظارت دارد.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سال 92 با توجه به پیگیری‌های انجام شده توسط شرکت گاز استان، استانداری و نمایندگان استان، طرح گاز رسانی به شهرها از حالت تهیه فاینانس سرمایه‌گذار خارج و به صورت پی‌سی خود شرکت ملی گاز آن را تقبل کرد.

طهرانی اضافه کرد: به دنبال سفر اخیر رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیئت دولت به استان مبلغ 550 میلیارد تومان به طرح خطوط انتقال گاز داخل استان اختصاص یافت که طی امسال و سال آینده باید هزینه شود.

وی گفت: مناقصه محدود برای گزینش پیمانکار مجری این خط انجام شده است و تا یک ماه آینده پیمانکار آن مشخص و شروع به‌کار می‌کند و مجوزهای آن نیز صادر شده است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان با اشاره به خط انتقال به خاش افزود: برای انتقال گاز به شهرستان خاش مجوز هیئت مدیره ملی شرکت گاز برای ردیف اعتباری صادر شده و در حال بررسی اولیه هستند و کارشناسان شرکت گاز ظرف 3 هفته آینده به منطقه اعزام و کار مسیریابی را تحت بازدید کارشناسی قرار می‌دهند.

طهرانی خاطرنشان کرد: از سال 89 تا پایان سال 92 حدود 70 میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان در زمینه خطوط گاز هزینه شده است که شامل هزینه‌های شبکه گذاری شهرها، خط انتقال نیروگاه ایرانشهر و هزینه کالاهای مصرفی است.

وی با بیان اینکه در دولت قبلی مقرر شده بود که گاز سال 91 به زاهدان می‌رسد، تصریح کرد: با توجه به این وعده سال 90 در شهرهای زاهدان، زابل و خاش شبکه گذاری شهری آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه کل خط شبکه شهری زاهدان یک‌هزار و 320 کیلومتر است، گفت: تاکنون 148 کیلومتر از خطوط شهری زاهدان به اجرا درآمده است که 11 درصد کل شبکه شهر است.

طهرانی عنوان کرد: با توجه به اینکه براساس وعده داده شده، گاز به زاهدان نرسیده و به دلیل محدودیت‌های فنی، نگهداری شبکه‌ها، دیگر کار اجرای شبکه ادامه نیافت و جلوی آن گرفته شد زیرا شبکه بیش از 6 ماه نمی‌تواند بدون گاز باقی بماند.

وی بیان کرد: براساس برنامه انجام شده از 6 ماهه دوم سال 93 با توجه به پیشرفت و سرعت اجرای خط انتقال ایرانشهر به زاهدان برنامه ادامه شبکه شهر زاهدان مورد مطالعه قرار گرفته و اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: در مجموع 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای خطوط انتقال کل استان و برای شبکه‌های شهری هم 250 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که با اجرای آن یک میلیون و 100 هزار نفر تحت پوشش و 18 شهر از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark