کد مطلب: 52851
 
گفت وگو با دانشجوی کارآفرین نمونه؛
اقدام عملی در اقتصاد مقاومتی با پرورش بلدرچین/ پیروی از فرامین رهبری انگیزه دانشجوی کارآفرین زاهدانی
دانشجوی کارآفرین نمونه زاهدانی با حمایت های بسیج سازندگی به پرورش بلدرچين در راستای عمل به فرامین رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی پرداخته و برای خود اشتغالزايی ایجاد کرد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۶
 
به گزارش زاهدانه، وقتی تهاجمات دشمن برای توقف روند پیشرفت انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری بر عرصه اقتصادی متمرکز شد مقام معظم رهبری راه مقابله با این توطئه و نقشه دشمنان در بخش اقتصادی را در اقتصاد مقاومتی عنوان کرده و بر ضرورت اجرای آن تأکید کردند. بگونه ای که کارآفرینان بسیجی زیادی در سراسر کشور از همان روزهای اولیه در سال 1389 به ندای رهبر خویش لبیک گفته و در عرصه کارهای زود بازده اقتصادی از پرورش زنبور عسل، داروهای گیاهی و ترشی گفته تا پرورش بلدرچین و شتر مرغ و غیره روی آوردند.
در این میان پرورش بلدرچین یکی از صدها طرحی بود که در عرصه اقتصاد مقاومتی مورد استقبال کارآفرینان قرار گرفت، زیرا بلدرچین پرنده بسیار کم توقعی بوده و مقاومت بسیار بالایی در برابر بیماری های طیور دارد به طوریکه در طول دوره پرورش به هیچ واکسنی نیاز نداشته و برای پرورش نیاز به فضای بزرگی ندارد از طرفی ورود به این عرصه کم هزینه بوده و افراد به راحتی در این راه گام نهادند.

عادل عودی یکی از دانشجویان مقطع ارشد رشته برق در شهرستان زاهدان است که از سال 1394 به پرورش بلدرچین روی آورده است.
این کارآفرین نمونه بسیجی در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه اقتصاد مقاومتی را ستونی محکم برای تکیه کردن عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی روی پای خود ایستادن، به دولت وابسته و متکی نبودن، از دیگران انتظار کمک نداشتن، است.
وی ادامه داد: این واژه به معنای افزایش تولیدات داخلی به منظور جلوگیری از واردات بی رویه است که در این زمینه هر فردی با توجه به توان خود دست به تولیدات داخلی در عرصه کشاورزی، اقتصادی و اشتغالزایی روی بیاورد و علاوه بر رفع نیاز خود بتواند نیاز سایر افراد جامعه را نیز تامین کند.
وی با بیان اینکه گام نهادن در عرصه اقتصاد مقاومتی و کارهای زود بازده کم هزینه و سودآور است، افزود: در این راستا علاوه بر اینکه از تسهیلات بانکی توسط بسیج سازندگی استفاده کردم چندین مرحله هم از دوره های آموزشی این نهاد مردمی برای نگهداری و پرورش جوجه بلدرچین بهره برده و توانستم گام های مثبتی در جهت مرار معاش خود و خانواده ام بردارم.

وی انگیزه ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی را گوش دادن به سخنان رهبر انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه انگیزه ورود به کار را برای سه نفر از دوستانم نیز ایجاد کردم که در این رابطه علاوه بر امرار معاش خانواده خود به چندین خانواده دیگر نیز کمک کرده ایم.
عودی با بیان اینکه طرح های اقتصاد مقاومتی کوچک و زود بازده هستند، گفت: يكی از مزايای مهم پرورش بلدرچين زودبازده بودن پرورش آن است، دوره پرورش بلدرچين خيلی كوتاه بوده و در کمترین زمان ممکن سود زیادی به وجود می آرود.
این کارآفرین نمونه تنها مشکل خود را در بازاریابی و فروش محصولات عنوان کرد و افزود: گوشت اين پرنده سرشار از املاح و مواد مغذی بوده و ميزان پروتئين آن 5 تا 10 درصد از ساير گوشتها بيشتر است.
وی در تکمیل این مطلب بیان کرد: وجود عناصر معدنی كمياب و ويتامين های مختلف از جمله ويتامينهای گروه ب در گوشت اين پرنده، باعث شده تا گوشت آن برای درمان بعضی از بيماری ها مانند آسم، تشنج، فشارخون، ضعف اعصاب و ناراحتی های روانی و بی خوابی مفيد باشد و در درمان سنگ كليه كاربرد دارد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark