کد مطلب: 54921
 
در ایام فاطمیه؛
زاهدان میزبان شهدای گمنام می شود
نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان گفت: شهر زاهدان همزمان با ایام فاطمیه میزبان ۱۶ شهید گمنام می‌شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۴
 
به گزارش زاهدانه، حمزه دهقان در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان 11 اسفندماه همزمان با ایام فاطمیه میزبان 16 شهید گمنام می‌شود.
نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان افزود: پیکر مطهر این شهدا که از طریق فرودگاه زاهدان وارد استان می شوند، قرار است در 7 شهر زاهدان، بزمان، بمپور، قصرقند، سرباز و چابهار به خاک سپرده شوند.
وی با اشاره به سهم هر شهر برای خاکسپاری شهدا اضافه کرد: براساس اولویت‌بندی و درخواست مردم، زاهدان میزبان یک شهید، بمپور 3 شهید، قصرقند 3 شهید، سرباز 3 شهید، پایگاه نیروی دریایی سپاه چابهار یک شهید و منطقه آزاد تجاری چابهار نیز میزبان 2 شهید گمنام خواهد بود.
دهقان بیان کرد: با توجه به عدم تداخل برنامه خاکسپاری این شهیدان گمنام با سفر رئیس‌جمهور به استان، مقرر شده تا صبح روز چهارشنبه، 11 اسفندماه پیکر این 16 شهید گمنام با پرواز از تهران به زاهدان منتقل شود و در ساعت 8 صبح در محل فرودگاه زاهدان مورد استقبال عموم مردم شهیدپرور زاهدان و مسئولان استانی قرار بگیرد.
نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان گفت: وداع با شهیدان در زاهدان شب چهارشنبه در حسنیه "عاشقان ثارالله" واقع در خیابان "چمران" برگزار می‌شود و در روز پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) ویژه برنامه پیاده‌روی با حضور هیئت‌های مذهبی از مسجد "علی ابن ابیطالب(ع)" تا مسجد جامع زاهدان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: پس از آن یک شهید گمنام در محل سپاه سلمان تشییع و خاکسپاری می‌شود و 15 شهید دیگر به سایر شهرستان‌های استان منتقل می‌شوند.
دهقان با اشاره به برگزاری مراسم‌های ویژه در شهرستان‌های خاش، ایرانشهر و چابهار گفت: از دیگر برنامه‌های مراسم تشییع و تکریم شهیدان گمنام برگزاری مراسم وداع با شهیدان در شب پنجشنبه، 12 اسفندماه در خاش، یک مراسم در روز 13 اسفندماه در ایرانشهر و روز بعد در چابهار است.
نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان بیان کرد: پیکر شهیدان بزمان روز 12 اسفندماه و پیکر شهیدان قصرقند، سرباز، پایگاه دریایی چابهار و منطقه آزاد این شهرستان نیز در روز 14 اسفندماه با حضور پرشور مردم تشییع و خاکسپاری می‌شود.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark