کد مطلب: 48261
 
گزارش «زاهدانه» از زنانی که سکان زندگی را به دست گرفته اند؛
با پیروی از فرمایشات رهبرم از خانم خانه دار به یک کارآفرین تبدیل شدم/ مهم ترین مشکل تولیدکنندگان نحوه عرضه محصولاتشان است
یک کارآفرین نمونه بسیجی گفت: با افتخار می گویم از زمانی که رهبر انقلاب مردم را به روی آوردن به سمت خودکفایی و اقتصاد مقاومتی فرا خواندند انگیزه ای در درونم به پا شد که من نیز می توانم از یک خانم خانه دار بودن به یک کارآفرین اقتصاد مقاومتی تبدیل شوم.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۵
 
به گزارش زاهدانه، چهارم آذر ماه سال 58 بود که با صدور فرمان تاريخی رهبر كبير انقلاب اسلامی مبنی بر تشكيل بسيج 20 ميليونی، بارقه هايی از اميد در قلب جوانان مومن و انقلابی اين مرز و بوم كه در انتظار خدمت بيشتر و حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی بودند، باريدن گرفت و ارزش های نوينی چون استقامت و پايداری، ايثار و فداكاری، احساس مسئوليت و عشق به شهادت را در بين مردم خصوصا نسل جوان آن زمان فزاينده كرد.
در آن برهه از زمان مردم با پیروی از ولایت فقیه به تشکیل یک نهاد مردمی بعنوان بسیج مستضعفین روی آوردند و با رشادت ها و جانفشانی های خود در تمامی عرصه ها موفق و پیروز شدند به گونه ای که این همدلی و یکرنگی مردم در قالب نیروهای بسیجی، انقلابی عظیم را در تاریخ دنیا رقم زد که سالهاست زبانزد خاص و عام است.
در تمام این سالها که دشمنان توان دیدن رشد و ارتقای این کشور را نداشتند همواره دست به اقدامات و توطئه های زیادی زدند تا خللی دراین نظام و انقلاب به وجود بیاورند اما همان نیروهایی که در هشت سال دفاع مقدس به فرمان امام راحل ایستادگی کردند و عزت وسربلندی را برای کشور به ارمغان آورند امروز نیز با پیروی از فرمایشات رهبر انقلاب در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشته اند. زیرا اقتصاد مقاومتی يكی از مهمترين رويكرد ها در مباحث اقتصادی جهان است كه در سال 89 از سوی مقام معظم رهبری به همه دولتمردان و آحاد جامعه ابلاغ شد و بسيج سازندگی در راستای تحقق فرامين مقام عظمای ولايت توانسته است با اجرای طرح های مختلف اقتصادی و توليدی در سطح كشور شعار "ما می توانيم" را محقق کند.
در این میان زنان نیز دوشادوش مردان در تمامی عرصه ها حضور پر رنگی از خود نشان دادند تا از ارزشهای این نظام مقدس دفاع کنند.
برهمين اساس و در پی اجرايی كردن فرامين مقام معظم رهبری مردم این خطه از کشور اعم از زن و مرد، شیعه وسنی با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در اين شهرستان علاوه بر عملی سازی فرمايشات رهبری بحث اشتغالزايی، توليد و درآمد خود را نيز دو چندان كردند و با دريافت تسهيلات حمايتی از سپاه سلمان سیستان وبلوچستان، شرکت نگار نصر و بانک اقتصاد مهر نه تنها نياز شهرستان را با طرح های اقتصاد مقاومتی خود بر طرف كرده اند بلكه مازاد آن را نيز به شهرستان های همجوار هم صادر کرده اند.
در همین راستا به مناسبت هفته بسیج نمایشگاه و فروشگاه اقتصاد مقاومتی در زاهدان برگزار شد تا کار آفرینان بسیجی اقتصاد مقاومتی با عرضه محصولات بومی در جهت شناسایی این تولیدات ایفای نقش کنند.
در سومین روز از هفته بسیج که با نام بسیج، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی از آن یاد می شود خبرنگار«زاهدانه» به سراغ یکی از این کارآفرینان اقتصادی می رود که انگیزه اصلی خود را پس از شنیدن سخن رهبر انقلاب به منصه ظهور رساندند.
«سمیرابیک بارازی» کارآفرین نمونه بسیجی در عرصه اقتصاد مقاومتی است که از سال89 در زمینه بافندگی مشغول به فعالیت شده و از انجام این کار در تامین امرار معاش زندگی اش گام بر میدارد.
این کارآفرین بسیجی در گفت و گو با خبرنگار ما در این خصوص اظهار داشت: من یک بسیجی هستم و با افتخار می گویم از زمانی که رهبر انقلاب مردم را به روی آوردن به سمت خودکفایی و اقتصاد مقاومتی فرا خواندند انگیزه ای در درونم به پا شد که من نیز می توانم از یک خانم خانه دار بودن به یک کارآفرین اقتصاد مقاومتی تبدیل شوم، از همین رو بنا بر فرمایشات رهبرم در عرصه بافندگی گام برداشتم و به لطف خداوند متعال تاکنون در این راستا موفق بوده ام.
وی عمده محصولات بافندگی خود را کلاه و شال گردن، لباس های نوزادی، بچه گانه و زنانه، جوراب و کفش های روفرشی عنوان کرد و افزود: در این زمینه از متقاضیان سفارش هم قبول می کنم.
بیک بارازی با اشاره به سنگین بودن هزینه چرخ بافندگی گفت: سال گذشته مبلغ 30 میلیون ريال از شرکت نگار نصر وام خود اشتغالی دریافت کرده ام که با آن نخ خریدم و اکنون درصدد این هستم تا اقساط این وام تمام شود و بتوانم درخواست یک وام یکصد میلیون ريالی بدهم تا از این طریق هم یک دستگاه بافندگی و هم یک مکان برای عرضه و فروش محصولاتم فراهم کنم.
وی با بیان اینکه اولین سال است که در نمایشگاه اقتصاد مقاومتی برای فروش محصولاتش آمده است، بیان کرد: تمامی غرفه ها بصورت رایگان در اختیار افراد قرار گرفته است لذا قطعا برپایی اینگونه نمایشگاه ها در فروش محصولات کارآفرینان موثر می باشد و به ما کارآفرینان انگیزه می دهد زیرا در سیستان وبلوچستان مکانی برای فروش و عرضه محصولات تولید شده وجود ندارد و این اقدام مسئولین سپاه و بسیج کمک شایانی به قشر کارآفرین عرصه جهاد و اقتصادی می کند.
این کارآفرین بسیجی از مسئولین تقاضا دارد تا مکانی ثابت برای عرضه محصولات تولید شده و بومی استان برای کارآفرینان فراهم کنند تا این قشر از جامعه نیز دغدغه فروش محصولات خود را نداشته باشند.
وی ادامه داد: اگر بتواند مکانی ثابت برای تولید محصولاتش فراهم کند این هنر را به دیگر زنان هم یاد می دهد تا آنان نیز به سمت خوداشتغالی روی بیاورند و در تامین امرار معاش خانواده به همسران خود کمک کنند.
بیک بارازی با حضور در نمایشگاه اقتصاد مقاومتی آمده بود تا تجاربش را با دیگر زنان کارآفرین قسمت کند که در همین زمینه از علاقه خود به این هنر نیز گفت: هنگام‌ بافندگی يک‌ حس‌ خاص‌ دارم، من‌ با عشق و علاقه اینكار را انجام می دهم چون‌ مطمئنم‌ كه‌ حس‌ من‌ به‌ كار بافندگی هم‌ منتقل‌ می ‌شود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark