کد مطلب: 45598
 
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد؛
ضرورت برطرف کردن موانع تجارت مرزی در بازارچه میلک
استاندار سیستان و بلوچستان بر رفع موانع تجارت مرزی و حل مشکلات این بازارچه و واگذاری کارها به بخش خصوصی تاکید کرد.
تاریخ انتشار : جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۳
ضرورت برطرف کردن موانع تجارت مرزی در بازارچه میلک
 
به گزارش زاهدانه به نقل از فارس، علی اوسط هاشمی صبح امروز در بدو ورود به شهرستان هیرمند مورد استقبال مردم و علمای شیعه و سنی، معتمدین و مسئولان این منطقه قرار گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از بازارچه و پاسگاه مرزی میلک در شهرستان هیرمند از نزدیک در جریان فعالیت‌های این بازارچه قرار گرفت.

این مسئول با اشاره به اهمیت تجارت و تبادلات مرزی، بر رفع موانع تجارت مرزی و حل مشکلات این بازارچه و واگذاری کارها به بخش خصوصی تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه رونق تجاری در چابهار و میلک امنیت منطقه را به دنبال دارد، گفت: باید در شرایط تحریم فعلی، تعامل و همکاری خود را کشورهای همسایه افزایش دهیم، ضمن اینکه باید راهبرد واردات و صادرات کالا با افغانستان دوطرفه باشد و آنها نیز برای افزایش سطح مبادلات همکاری کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بحث واردات، با کشور افغانستان تعامل خواهیم داشت و برای رونق مبادلات تجاری در سیستان از نقش علما و معتمدین نیز استفاده خواهیم کرد.

هاشمی با بیان اینکه مبادلات مرزی در چهارچوب قانون از جمله اهداف مسئولان باشد، افزود: درواز‌ه‌های یک کشور نماد فرهنگ و اساس آن کشور است و باید از آن برای گسترش روابط فرهنگی و تجاری بیش از پیش استفاده کرد.

وی تاکید کرد: فروش سوخت به مرزنشینان سیستان و سراوان در اولویت قرار گیرد و شرایطی فراهم شود تا منافع مرز به همه مردم منطقه برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید سازوکار لازم برای شبانه‌روزی کردن پایانه‎های مرزی از پایان شهریور ماه امسال انجام شود، گفت: وجود بارانداز کالا در منطقه سیستان یک ضرورت است و باید در مکانی انجام شود که با فعالیت تجار همخوانی داشته باشد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید اظهار کرد: پنجمین اجلاس و نشست همکاری‎های ایران و افغانستان در سطح معاونان وزیر در هفته گذشته انجام شده است.

علی خانقائی افزود: تجار افغانی که کالاهای مورد نیاز خود را در بندر چابهار ترخیص کنند، شامل تخفیفات ویژه خواهند شد.

گفتنی است، استاندار سیستان و بلوچستان که صبح امروز به منطقه سیستان سفر کرده، ظهر امروز وارد شهرستان زهک شد، بازدید از طرح آبیاری مزارع کشاورزی به وسیله لوله در زهک و جلسه با مسئولان معتمدان و بازدید از شهرستان هامون از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه علی اوسط هاشمی در منطقه سیستان است.
‌انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark