کد مطلب: 48018
 
گزارش زاهدانه از آسیب های روانی که خانواده ها باید بدانند؛
«کلش آف کلنز» بازی یا آسیب روانی؟ / سردی روابط خانواده ها در سایه سار بازی برخورد با قبایل
یک کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه بازی "کلش آو کلنز" در بین اعضای خانواده جایگاه ویژه ای برای خود پیدا کرده است، گفت: گرایش بیش از حد به این بازی باعث سردی روابط میان فردی و زمینه ساز بروز مشکلات و ناراحتی های بی شماری در کانون گرم خانوادگی می شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۹
 
به گزارش زاهدانه، "کلش آو کلنز" یا همان بازی برخورد با قبایل که با ورود تازه خود به دنیای بازی ها جایگاه پر رنگی را در برنامه های پرکاربر به خود اختصاص داد به گونه ای که فقط کافیست اینترنت پرسرعتی در دسترس داشته باشید و این بازی را بر روی گوشی و تبلت خود نصب کنید تا محو دنیای پر رمز و راز آن شوید.
این بازی به گونه ای اعضای خانواده را درگیر خود کرده است که می توان گفت بعد از سریال های ماهواره ای دومین عامل فروپاشی و سرد شدن روابط خانوادگی این بازی به شمار می آید زیرا محدودیت سنی نداشته و این روزها در همه خانه ه از طی کردن مراحل آن سخن به میان می آید و نکته جالب اینجاست که قهرمان واقعی فردی محسوب می شود که بیشترین مراحل را طی کرده است.
چند روز پیش یکی از اساتید دانشگاه در خصوص این بازی بیان می کرد: فرزندش به گونه ای به بازی کلش آو کلنز اعتیاد پیدا کرده است که تمام پول توجیبی خود را پس انداز می کند تا بتواند مراحل مختلف این بازی را خریداری کند.
آری! این بازی جذاب و اعتیا آور متاسفانه به منبع درآمد برای عده ای شده است که این مهم نیز خود معضلی اساسی در جامعه به شمار می آید که باید گفت نه تنها با منافع ملی و فرهنگی ما سنخیتی ندارد بلکه باعث ترویج روحیه تخریب گرایی و افسردگی در افراد می شود و مشکلاتی همچون گردن درد، ترس و استرس را به همراه دارد.
در این زمینه یک کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه اظهار داشت: اینگونه بازی ها نظیر "کلش آو کلنز" کودکان و نوجوانان را خشن کرده و بداخلاقی را در بین آنان ترویج می دهد به گونه ای که افراد پس از بازی کردن مراحل مختلف این برنامه اخلاقشان تغییر کرده و با خشم و قلدری با دیگران برخورد می کنند.
میثم درانی گفت: با اشاره به اینکه این بازی که در بین کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جایگاه ویژه ای دارد که به داخل خانواده ها نیز نفوذ پیدا کرده است، گفت: این مهم باعث سردی روابط میان فردی و زمینه ساز بروز مشکلات و ناراحتی های بی شماری در خانواده نیز می شود.
وی افزود: این بازی به دلیل رواج خشونت و جنگ بیش از حد نه تنها با آموزه های اخلاقی، دینی و فرهنگی ما سنخیتی ندارد بلکه روحیه تخریب گری را در افراد افزایش می دهد و باعث خشونت، قلدری و استرس نیز می شود.

درانی بیان کرد: این بازی علاوه بر اینکه منجر به بی احترامی فرزندان نسبت به یکدیگر شده است بلکه باعث شده فرزندان به حرف بزرگترها نیز بی‌اعتنایی کنند که این مهم خود عواقب بدتری رابه دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: این بازی برای کودکان مناسب نیست زیرا در این بازی فردی موفق تر است که توانایی تخریب بیشتری داشته باشد، که این مهم می تواند برای یک انسان موفق و سالم از لحاظ روحی و جسمی مشکلاتی را به وجود بیاورد.
این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه در این بازی فرد اجازه کشتن سربازان خود را دارد، گفت: بی رحمی و کشتن افراد آنچنان در این بازی ملاک اهمیت واقع می شود که روحیه برتری جویی و تخریب گری باعث می شود جان دیگران بی ارزش شمرده شود که این خود نوعی ناهنجاری منفی در افراد است.
وی تصریح کرد: این بازی علاوه بر اینکه اعتیادآور است، وقت گیر هم می باشد و سطح خودآگاهی فرد کاهش می یابد زیرا در آن هنگام فرد متوجه گذر زمان نبوده است.
درانی با اشاره به اینکه نهاد خانواده برای به آرامش رسیدن است، گفت: اگر اعضای خانواده تمام وقت خود را صرف طی کردن مراحل مختلف این بازی کنند که خود باعث بوجود آمدن استرس و تیک های عصبی نیز می شود باید گفت که در این صورت روابط بین فردی سرد می شود و چه بسا به این علت نیز خانواده ای از هم متلاشی و گسسته هم شود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark