کد مطلب: 38488
 
صحبت‌های کامرون تیر خلاصی به روابط ایران و انگلیس بود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مسلما برای ایجاد ارتباط با انگلیس نیاز به یک بازنگری جدی وجود دارد، گفت: کامرون هنوز در یک خواب تاریخی به سر می‌برد و با تفکر اینکه انگلیس در دوره اوج قدرت خود به سر می‌برد در مسائل داخلی ما دخالت می‌کند.
تاریخ انتشار : شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۲
صحبت‌های کامرون تیر خلاصی به روابط ایران و انگلیس بود
 
به گزارش زاهدانه ، "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس در سخنرانی 2 مهرماه خود در سازمان ملل گفت: ایران باید فرصت داشته باشد تا نشان دهد می‌تواند بخشی از راه‌حل منطقه(در مبارزه با داعش) باشد و نه بخشی از مشکل. صبح امروز من با رئیس‌جمهور روحانی دیدار کردم، ما اختلاف نظرهای شدیدی داریم. ایران از گروه‌های ترویستی حمایت می‌کند، برنامه هسته‌ای‌اش، رفتارش با مردمش، همه اینها باید تغییر کند.

کامرون پس از طرح این اتهامات همکاری با ایران را نیز این‌گونه مشروط کرد: با این حال رهبران ایران می‌توانند برای نابودی تهدید داعش کمک کنند. آنها می‌توانند برای عراقی امن‌تر و باثبات‌تر و نیز سوریه‌ای امن و فراگیر کمک کنند. اگر آنها آماده این کار هستند، ما باید از همراهی آنها استقبال کنیم.


براساس این خبر "جواد جهانگیرزاده" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به این اظهارات خبیثانه با بیان اینکه سخنان کامرون در شان خود انگلیسی‌ها بود، گفت: این سخنان کامرون تحلیلی را که مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته در ارتباط با انگلیس فرمودند که نباید به آن‌ها اعتماد کرد، کاملا به اثبات رساند.  
 
 نماینده ارومیه بیان داشت: این سخنان نخست وزیر انگلیس منافی زحمات مجموعه کسانی که در عرصه روابط خارجی برای توسعه ارتباطات جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند، نخواهند بود.  
 
جهانگیرزاده با تاکید براینکه انگلیسی‌ها اثبات کردند که قابل اعتماد نیستند، گفت: رفتارهای آن‌ها به شدت قابل انتقاد است و با این وضعیتی که انگلیس در دوره کامرون داشته است، مسلما شرایط بدتری را در آینده نیز خواهند داشت.
 
وی با اشاره به اینکه هنوز آثار استعمارگری انگلیسی‌ها از ذهن ملت‌های دنیا به خصوص هندوستان، آفریقای جنوبی و جنگ‌های آنان در منطقه پاک نشده است، افزود: به نظر می‌رسد که کامرون آخرین تیر خود را در روابط ایران و انگلیس زده است و با این سخنان شرایط را برای ایجاد رابطه با ایران سخت‌تر و نامطلوب‌تر کرده است زیرا ملت، مجلس و دولت ما نسبت به هرگونه اظهارات مداخله‌جویانه به شدت حساس هستند.  
 
نماینده ارومیه گفت: کامرون هنوز در یک خواب تاریخی به سر می‌برد و با این تفکر که انگلیس هنوز در دوره اوج قدرت خود به سر می‌برد در مسائل داخلی ما دخالت می‌کند، اما می‌بینیم که آن‌ها توانایی حل مشکلات خود را حتی با اسکاتلند نیز ندارند، چه برسد به این که بخواهند در مسائل داخلی ما دخالت کنند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: گروه‌هایی که در داخل مشتاقانه در فکر ایجاد یک ارتباط خوب با انگلیس بودند با این سخنان کامرون به لحاظ منطقی خلع سلاح شدند و مسلما برای ایجاد ارتباط با انگلیس نیاز به یک بازنگری جدی وجود دارد زیرا هیچ‌گاه ما عزت و اقتدار کشورمان را با هیچ چیزی معامله و معاوضه نخواهیم کرد.

گفتنی است، اظهارات خبیثانه نخست وزیر انگلیس از منظر وزارت امورخارجه کشورمان و همچنین نمایندگان ملت ایران در مجلس شورای اسلامی بی‌واکنش نماند که در ادامه این گزارش می‌خوانید.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark