کد مطلب: 57973
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان میرجاوه عنوان کرد؛
حفاظت از جان مادران و نوزدان در دل بحران کرونا/بیش از 1700 زایمان موفق در میرجاوه ثبت شد
مصطفی احمدی مقدم گفت: در سال گذشته تعداد هزار و 770 زایمان بهداشتی و ایمن در این شهرستان ثبت شد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۷
 
به گزارش زاهدنیوز ،" ماما" کلمه ای زیبا که از نام مادر مشتق گرفته شده چرا که این فرشتگان مهربان اولین افرادی هستند که پس از تولد نوزاد مانند مادری مهربان نگران سلامت او هستند نوزاد را در آغوش گرفته مراقب سلامت نوزاد و مادر هستند، در واقع ماماها همانند پرستارانی دلسوز از روزهای نخست بارداری تا تولد در کنار مادر و نوزاد هستند.

پنجم ماه مـی مصـادف بـا ۱۶ اردیبهشـت ماه، از سوی سازمان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین‌المللی مامایی به نام «روز جهانی ماما» نام گذاری شده است. این روز برای اولین بار در سال ۱۹۸۰ به عنوان روز جهانی ماما پیشنهاد شد و  هدف از بزرگداشت روز جهانی ماما، افزایش آگاهی و تبادل اطلاعات در راستای سلامت مادر و نوزاد است.

 مصطفی احمدی مقدم مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میرجاوه در گفت و گو با زاهدنیوز، بیان کرد:نقش ماماها فقط منحصر به خدمات مربوط به زایمان نیست، بلکه این قشر در ارتقای سطح آگاهی جامعه و در زمینه تنظیم خانواده و مواردی از این قبیل نیز نقش دارند، در واقع ماماها نقش کلیدی در حفظ و افزایش جمعیت سالم دارند و حتی در این شرایط بحرانی بیماری کرونا نیز ماماها با از خود گذشتگی تمام خدمات لازم را به مادران باردار ارائه می دهند.

وی افزود: تعداد28 مامای شاغل درمراکز جامع سلامت، پایگاهها و بیمارستان شهرستان میرجاوه مشغول ارائه خدمات سلامت به شهروندان هستند که با دستان توانمند آنان در سال گذشته شاهد هزار و 770 زایمان بهداشتی و ایمن بوده ایم.

وی ضمن قدردانی از تلاش ماماهای این شهرستان، افزود: با تلاش دست اندرکان سلامت در سال 98 خوشبختانه در شهرستان میرجاوه مرگ مادر باردار نداشتیم و این موفقیت شالوده ای از تلاش های بهورزان و ماماهای زحمتکش عرصه سلامت، مراقبت های به موقع و منظم مادران و انتقال سریع برخی از موارد بدحال از مناطق دوردست به شهرستان میرجاوه بوده است.

احمدی مقدم خاطرنشان کرد: اکثر زایمان ها در بخش زایمان بیمارستان دارالشفاء میرجاوه انجام گرفته است و با تلاش همکاران بخش سلامت، موفقیت های بزرگی را در عرصه سلامت مادران باردار کسب کردیم.

گفتنی است به مناسبت روز ماما، مدیر شبکه بهداشت ودرمان میرجاوه به همراه برخی از مسئولین ادارات این شهرستان با حضور در مراکز جامع سلامت و بیمارستان دارالشفاء از ماماهای شاغل در حوزه بهداشت ودرمان شهرستان تقدیر کردند.

 
انتهای پیام//
Share/Save/Bookmark