کد مطلب: 57423
 
همایش چهل شب، چهل شاعر در زاهدان برگزار شد
آئین پایانی همایش چهل شب، چهل شاعر، عصرامروز با معرفی و تقدیر از چهره های مؤثر و منتخب در حوزه شعر استان در زاهدان برگزار شد.
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۶
 
به گزارش زاهدنیوز ؛ آئین پایانی همایش چهل شب، چهل شاعر عصرامروز و هم زمان با روز بزرگداشت زبان وادبیات فارسی با رویکرد شعرخوانی شاعران آئینی استان و با موضوعات عاشورایی و با معرفی وتقدیر از چهره های مؤثر و منتخب در حوزه شعر استان، در مجتمع فرهنگی هنری اشراق زاهدان برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این همایش با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: ایده برنامه 40شب، 40 شاعر را یکی از شاعران استان در سال گذشته دادند که با توجه به چهل سالگی انقلاب یک سری تغییرات در این ایده ایجاد شد و با تایید آن، توانستیم این برنامه را امسال به مرحله اجرا برسانیم.

مرتضی سلطان نژاد افزود: در گام اول بیش از 400 شاعر برای شرکت در این همایش معرفی شدند که با پیشنهادات مطرح شده در نهایت شعرای بومی که درحال حاضر در استان حضور داشتند، در این همایش شرکت داده شدند.

وی ادامه داد: این همایش در 4 نقطه استان و با مرکزیت شهرستان های سراوان، زابل، چابهار و زاهدان برگزار شد.

سلطان نژاد اهداف اصلی این جشنواره را معرفی، نقد وبررسی آثار شاعران منتخب استان برشمرد و گفت: آثار شاعران استان پس از رای گیری و تائید شورای سیاستگذاری شعر وادب استان، انتخاب وبه همایش راه پیدا کردند.

وی درپایان خاطرنشان کرد: پس از شعرخوانی شاعران، نقاط قوت، ضعف وپیشرفت اشعار، مورد واکاوی قرارگرفت.

گفتنی است در پایان این مراسم از شعرای منتخب این همایش تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark