کد مطلب: 50826
 
مدیر حوزه علمیه طوبی در زاهدان:
اهل سنت تابع ولایت فقیه است/ عید شیعه و سنی ندارد
مدیر حوزه علمیه طوبی با بیان اینکه در ایران اسلامی همه مسلمانان تابع نظام و ولایت فقیه هستند، گفت: در این کشور عید شیعه و سنی وجود ندارد و تمامی اعیاد اسلامی است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۶
 
مولوی عبدالغنی بارانی در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه عید فطر و قربان را از جمله اعیاد اسلامی عنوان کرد و گفت: کلیه مسلمانان در اقصی نقاط عالم این 2 عید را بعنوان اعیاد اسلامی، مذهبی و اعتقادی قبول دارد که در آن مسئله مذهب، گروه و فرق هیچ جایگاهی دارد از اینرو طبق شریعت اسلام نسبت به پاسداشت و بزرگداشت آن عمل می کنیم.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی دارای رهبری عالم و مجتهد است، در این کشور اسلامی هیچگاه عید شیعه و سنی وجود نداشته بلکه همخ اعیاد اسلامی بوده که در برگزاری آن نیز تفاوتی قائل نیستیم.
وی با بیان اینکه مسلمانان همه تابع یک دین هستند، اظهار کرد: اهل سنت از حاکم اسلامی تبعیت کرده و در این اعیاد تابع ولایت فقیه هستند لذا با وحدت و همدلی در کنار هم حضور داشته تا کوچکترین شایعه ای در خصوص برگزاری آن یا رویت ماه و غیره وجود نداشته باشد.
مدیر حوزه علمیه طوبی در خصوص رویت ماه شوال نیز بیان کرد: امکانات زیادی برای رصد کردن ماه وجود دارد اما چون دیدها محدود است در این زمینه طبق احکام الهی و دستور رهبران دینی عمل کرده و به گروه های استهلالی که برای رویت ماه در نظر گرفته شده اکتفا می کنیم.
مولوی بارانی با بیان اینکه در ایران اسلامی همه تابع نظام، قانون اسلامی و ولایت فقیه هستند، گفت: اهل سنت نیز حاکم اسلامی را بعنوان دستور دهنده می داند و از آن تبعیت می کند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark