کد مطلب: 36246
 
4 عامل "رضایت شغلی" را بشناسید
نرخ بالای حملات قلبی و عروقی و مغزی در دهه اخیر به علت بالا رفتن متوسط سنی در جامعه است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۲۲
4 عامل "رضایت شغلی" را بشناسید
 
به گزارش زاهدانه ، علی عابدی متخصص طب کار گفت: اگر فردی سالم باشد طب کار اجازه وارد شدن به آن شغل را می‌دهد و برای هر شغل با توجه به استعداد و توانایی تناسب سازی شغل انجام می‌شود و اگر از فردی که ناراحتی و بیماری دارد کار بیش از حد کشیده شود رضایت شغلی پایین می‌آید و سلامت روان وی به مخاطره می‌افتد.
 
وی در ادامه افزود: برای داشتن رضایت شغلی باید 6 عامل را مدنظر بگیریم که این 6 عامل عبارتند از: پرداخت حقوق، فرصت‌های ترفیع ، سبک سرپرستی یا مدیریت، عوامل محیط کار ، حواشی‌ها و رویه‌ها، شرایط کاری و مزایای شغلی.
 
عابدی با بیان اینکه نرخ بالای حملات قلبی عروقی و مغزی در دهه اخیر به علت بالا رفتن متوسط سنی در جامعه است افزود: برای افزایش رضایت شغلی مدیران باید افراد را در تصمیم‌گیری‌ها بیشتر مشارکت دهند، تقسیم کار داشته باشند، امنیت شغلی ایجاد کنند و کارهای خسته کننده و استرس‌زا را کم کنند.
 
عابدی در پایان توصیه کرد: بهتر است فرد قبل از انتخاب شغل، مورد ارزیابی طب کار قرار گیرد تا مشخص شود استعداد و توانایی شغل مورد نظر را دارد، تا برای گرفتن شغل اقدام کند و در این صورت به رضایت شغلی و در نتیجه سلامت روان می‌رسد.
 
 
انتهای‌پیام/
 
Share/Save/Bookmark