کد مطلب: 60276
 
یک کارشناس سیاسی مطرح کرد؛
رفاه طلبی و اشرافی گری مدیران عامل پسرفت کشور در 8 سال گذشته/مدیریت جهادی و متخصص کلید حل مشکلات داخلی
یعقوب کریمی گفت: مدیریت غربگرا در هشت سال گذشته تبعات منفی بسیاری برای کشور در بر داشت و د و این مدیران غربزده هزینه های سنگینی را به کشور و ملت متحمل کردند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۰۵
 
یعقوب کریمی کارشناس سیاسی در گفت و گو با زاهدنیوز؛ بیان کرد: هنگامی که شرایط جامعه به سمت انزوای نیروهای انقلابی و کارآمد پیش رفت برخی افراد که علم و تعهد نداشته در هشت سال گذشته روی کار آمدند و قالب مدیرانی که در راس امور قرار گرفتند تفکر جهادی نداشته و این موضوع سبب ایجاد شرایط نامناسب در فضای مدیریتی کشور شد و اگر امروز شاهد حرکات بزرگ و جهادی در بدنه دستگاه ها و ارگان ها نیستیم این به دلیل مدیریت ناکارآمد است.

وی افزود: بسیاری از نیروهای پرتلاش و جهادی در هشت سال گذشته با مشاهده روی کارآمدن افراد ناکارآمد که نیت خدمت به خلق ندارند، دلسرد شدند اما لازم است در دولت سیزدهم مدیران لایق با بررسی و تامل انتخاب شوند و بر روی کار بیایند که بتوانند منویات رهبر انقلاب را در عرصه های مختلف جهاد اقتصادی، خودکفایی و تولید ملی جامه عمل بپوشانند اما باید مراقب نفوذ افراد منافق و نالایق در بدنه مدیریتی کشور بود.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم باید کارگروه های ویژه ای برای انتخاب افراد شایسته در پست های مهم کشور تشکیل دهد تا از روی کار آمدن افراد نامناسب و نالایق جلوگیری شود، موضوع نفاق سبب شد تا پس از انقلاب امثال بنی صدر در بدنه انقلاب وارد شدند و امروز دولتمردان باید مراقب این جریان و نفوذ آنها باشند.

مدیریت غربگرا تبعات منفی بسیاری در هشت سال گذشته برای کشور داشت

کریمی با بیان اینکه مدیریت لیبرابی هرگز نتوانسته به پیشرفت کشور کمکی کند، تاکید کرد: مدیریت غربگرا در هشت سال گذشته تبعات منفی بسیاری برای کشور در بر داشت چرا که تفکر غالب آنها این بود که ما نمی توانیم مشکلات را به تنهایی برطرف کنیم و باید تابع بی چون و چرای غرب و آمریکا بود وگرنه نمی توان با تکیه بر توان داخلی به پیشرفت رسید در صورتی که جوانان انقلابی ما در هشت سال دفاع مقدس توانستند با تفکر جهادی در مقابل دشمنان ایستادند.

وی ادامه داد: اگرچه عده ای همانند شهید سلیمانی مرد میدان عمل بودند و در مقابل برخی عرصه را برای جولان غرب باز کرده و اعتقاد داشتند که تنها راه پیشرفت کشور غربزدگی است اما بدون شک با چنین تفکری نمی توان دل به پیشرفت جامعه بست در شرایط کنونی لازم است تا تعامل سازنده با همه دنیا، تعاملی عزتمندانه باشد و به پتانسل داخلی و جوانان تکیه کنیم نه غرب و آمریکا.

این کارشناس سیاسی با اشاره به عدم توجه دولت قبل به توصیه‌های رهبر انقلاب در باره نگاه به غرب، اذعان کرد: متاسفانه نگاه غربزده در دولت قبل مصیبتی بزرگ را برای کشور به ارمغان اورد و این مدیران غربزده هزینه های سنگینی را به کشور و ملت متحمل کردند و افرادی بر روی کار بودند که در ظاهر دم از انقلابی گری و مردمی بودن زده اما در باطن اعتقادی به آن نداشته و دل در گرو غرب داشتند و بدترین صدمات را به بدنه انقلاب وارد کردند.

مدیریت جهادی و متخصص کلید حل مشکلات کشور

وی تصریح کرد: مدیران جهادی افرادی هستند که پس از نشستن برصندلی مدیریت، زندگی خود را وقف خدمت به مردم کنند و شبانه روز دغدغه ملت را داشته باشند و امیدواریم تا مدیریت غربگرای قبلی در دوره جدید جای خود را به افراد جهادی دهد که کشور را با توجه به تکنولوژی و پیشرفت جهانی و براساس الگوهای مدیریتی اسلامی و داخلی و تفکر رهبری اداره کنند و به نیرو و دانش جوانان اعتماد کنند.

وی گفت: امروز مردم باید با صبر و کمک به دولت جدید برای پیشرفت کشور قدم بردارند و دست در دست هم کمک کنیم تا دولت جدید با انتخاب مدیران شایسته بتواند مشکلات کشور را برطرف کند و راه پیشرفت و اعتلای انقلاب اسلامی را در پیش بگیریم و استفاده از نیروهای ولایتمدار، انقلابی، دانشمند و با روحیه جهادی می تواند گره از مشکلات باز کند.

کریمی افزود: اگر امروز غرب روند مثبتی را در تامین واکسن در پیش گرفته به دلیل توانمندی جمهوری اسلامی ایران در تولید واکسن داخلی است اگرچه غربی ها سعی کردند واکسن ایرانی را به طرق مختلف زیر سوال ببرند اما استقبال خوب از آن سبب شد تا از مواضع خود کنار بکشند از طرفی عده ای تنها به دنبال منافع خود در این موضوع بودند اما مردم اعتماد خوبی به واکسن ایرانی دارند.

رفاه طلبی و اشرافی گری مدیران عامل پسرفت کشور در هشت سال گذشته

وی ادامه داد: استفاده از نیروهای ولایتمدار و انقلابی می تواند سبب تقویت دولت جدید شود مدیری که به فکر منافع شخص خود باشد نمی تواند گره از مشکلات مردم باز کند، رفاه طلبی و اشرافی گری مدیران آفتی است که در دوره هشت ساله قبل، سبب عقبگرد کشور شد و جامعه را پس از انقلاب به چالش کشید ، این آفت باید زدوده شود ومدیرانی از بطن مردم سرکار بیایند که به دنبال منافع شخصی و کسب ثروت نباشد.

وی با بیان اینکه مدیر جهادی معتقد به ولایت فقیه می تواند مشکلات داخلی را حل کند، اظهار کرد: استفاده از نیرو و تخصص جوانان و تکیه بر توان داخلی می تواند راهگشای مشکلات باشد، مدیران ولایی و دلسوز ملت کلید حل مشکل هستند، جوانان شایسته بسیاری در کشور داریم که می توان از آنها در این مسیر استفاده کرد.

وی عنوان کرد: مدیران باید خواب را بر خود حرام کرده و شبانه روز  برای آسایش و رضایت مردم تلاش کنند و همان گونه که رهبر انقلاب به رییس جمهورجدید سفارش کردند از مردم فاصله نگرفته و بین مردم باشند همان گونه شخص رییس جهمور برای درک مشکلات مردم به داروخانه ها سرکشی می کند مدیران نیز از نزدیک مشکلات مردم را ببینند و برطرف کنند.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark