کد مطلب: 56046
 
در سایه غفلت مسئولان؛
تدبیر جدید مافیای مواد مخدر برای جذب جوانان/ ردپای "سوپاری " روی در و دیوار تنها بندر اقیانوسی ایران
در حالی این روزها سرو کله یک مخدر توهم زا در بندر تجاری چابهار جا خوش کرده که این ماده با نام "سوپاری" به آسانی در اغلب فروشگاه ها و سوپر مارکت ها با بسته بندی های شیک و زیبا بدون هیچ محدودیتی به فروش می رسد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۱
 
به گزارش زاهدنیوز به نقل از عصرهامون، اگر تاکنون گذرتان به بندر تجاری چابهار خورده باشد حتما برایتان این سوال پیش آمده که لکه های قرمز رنگ موجود در کف خیابان ها و پیاده روها که تقریبا شبیه به خون ریخته شده می باشد از چیست که این چنین چهره شهر را زشت و منظره ای بد در ذهن شهروندان به ویژه مسافران و گردشگران به جای می گذارد.
 

این لکه ها همان اثرات برجای مانده از مواد مخدر ناس، پان پراگ، گودکا یا سوپاری است که سال هاست که در سایه غفلت مسئولین در این بندر تجاری جولان می دهند و علاوه بر اینکه روز به روز بر تعداد مصرف کنندگان آن افزوده می شود به راحتی در دکه‌های سیگارفروشی یا حتی بعضی سوپرمارکت‌های این شهرستان هم به فروش می رسد تا جوانان را به کام بلای خانمان سوز اعتیاد گرفتار کنند.
 

این مواد مخدر که در هند و پاکستان تولید می شوند در بسته های کوچک و شیک در ملاعام به فروش رسیده و جوانان و نوجوانان بدون هیچ واهمه ای با قیمت های ارزن آن را خریداری و مصرف می کنند؛ شیوه مصرف این ماده های مخدر از طریق گذاشتن در دهان است که زیر زبان یا پشت لب کنار لثه می‌گذارند کمی که با آب دهان خیس شد روی مغز اثر می‌گذارد و باعث نشئگی می‌شود. پس از آن ماده مصرف‌شده را به بیرون تف می‌کنند.
 

این شیوه مصرف برای ماده مخدر ‌گودکا یا همان سوپاری کمی فرق می کند زیرا مصرف کنندگان این ماده را درست مثل آدامس مصرف می کنند؛ تکه‌ای از آن را به دهان می‌اندازند و آنقدر می‌جوند تا با آب دهان قاطی شود و نتیجه کار که اینجا هم نشئه‌شدن است به دست بیاید. پس از حل‌شدن همه ماده در دهان، مصرف‌کننده آب دهانش را به بیرون پرت می‌کند، حاصل کار هم همین لکه‌های قرمز رنگ کف خیابان‌ها، پیاده‌روها و روی در و دیوار شهر است.
 

علی ای حالی در حالی این روزها سرو کله یک مخدر توهم زا در بازار ایران جا خوش کرده که این ماده با نام "سوپاری" به آسانی در اغلب فروشگاه ها و سوپر مارکت ها با بسته بندی های شیک و زیبا آن هم با طعم انواع میوه و خوشبوکننده دهان به صورت آدامس، پاستیل یا پودرهایی با طعم نعنا به ویژه در بندر تجاری چابهار به فروش می رسد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark