کد مطلب: 53805
 
گزارش زاهدانه از بازی مرگبار بچه مایه دارهای زاهدانی؛
جلب توجه به چه قیمتی؟/ پرداخت دیه جایگزین سرپرست خانواده نمی شود/ با کورس‌های شبانه به شدت برخورد می‌شود
کورس های شبانه در خیابان دانشگاه زاهدان گاهی با حوادث تلخ همراه است. راننده این خودروها جوانانی هستند که با سرعت به تاخت و تاز در بزرگراه خلیج فارس وخیابان دانشگاه می پردازند و حوادثی مرگبار را رقم می زنند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۵
 
به گزارش زاهدانه، در کنار خانواده با خیالی آسوده و راحت در حال پیمودن مسیر کلاته رزاق زاده در بزرگراه خلیج فارس بودیم که ناگهان چیزی همچون رعد و برق با سرعت از کنارمان رد شد گمان کردیم با ما برخورد کند اما با یک لایی کشیدن به سرعت خود افزود و رفت.
بیش از 150 کیلومتر سرعتش داشت نه ماموری بود و نه پلیسی که جلوش را بگیرد؛ پس از دقایقی کوتاه یک پژو 405 هم به همان سرعت مسیر را پیمود گویا با یکدیگر کورس بسته بودند که چه کسی زودتر می رسد. گویا طعم کورس بازی شبانه زمانی برایشان شیرین ترین لحظات است، که در این صحنه همه باهم رقابت دارند و هر ماشینی که بیشترین سرعت و حرکات موزون را انجام دهد اسم ماشین باز معروف شهر را یدک می کشد و حس هیجان و خوشحالی شرکت کنندگان را دوچندان می کند.
یادم می آید مدتی قبل بر اثر کورس بازی دو ماشین که از سمت کلاته به میدان دکتر حسابی می آمدند تصادفی رخ داد که اگر لطف خدا شامل حال سرنشینان طرف مقابل نبود عید امسال آن خانواده باید مراسم درگذشت یکسالگی عزیزانش را برگزار می کرد.
از این قبیل اتفاقات روزانه در شهر زاهدان به وفور مشاهده می شود به خصوص از زمانی که کیوسک های راهنمایی و رانندگی از درون شهر جمع شد و رانندگان خاطی بدون در نظر گرفتن دوربین های کنترل سرعت همچنان پا را بر پدال گاز فشرده و به فکر رفاه و سلامت شهروندان شهر نیستند.

پرداخت دیه جایگزین سرپرست خانواده نمی شود
در این میان بزرگراه سرداران شهید، بولوار انقلاب و بولوار پرستار زاهدان اخیرا جایگزین خیابان دانشگاه برای تاخت و تاز کورس بازان خودرو شده بگونه ای که ترس عبور از عرض بلوار در روز و آلودگی صوتی و تصادفات ناشی از این رقابت های کاذب در شب، از مشکلات شهروندان زاهدانی است.
گرچه راننده مقصر با پرداخت دیه ، ضمانت یک سند و یا پس از دوماه توقیف ماشینش را از پارکینگ در آورده و به ادامه زندگی می پردازد اما چه خانواده هایی که به علت بی توجهی رانندگان، بی سرپرست و داغدار شدند که نبودشان با پرداخت دیه جبران نمی شود.
اهالی مناطق نامبرده دیگر به این هول و هراس ها عادت کردند بگونه ای که خواب راحت و بدون سر و صدا را نیز فراموش کرده و به صدای ناخوشایند لاستیک، بوق های ممتد و صدای وحشتناک موتورسیکلت ها که آرامش را از ساکنان این بولوار ربوده عادت کرده اند.

توقیف خودرو از 10 روز تا 2 ماه
فرمانده انتظامی زاهدان در این خصوص به یکی از رسانه ها گفته بود: برهم زدن نظم عمومی و ایجاد خطر برای شهروندان جرم است.
سرهنگ علی عارف نژاد با بیان اینکه با کورس‌های شبانه به شدت برخورد می‌شود، افزود: طبق حکم قضایی رانندگانی که در شهر مبادرت به ایجاد آلودگی صوتی، حرکات نمایشی با خودرو و رانندگی با سرعت غیرمجاز می کنند توسط گشت های پلیس حاضر در محل متوقف شده و به نسبت تخلفی که انجام داده اند خودرو آنها از 10 روز تا 2 ماه توقیف می شود.
وی با اشاره به اینکه گشت های کلانتری و پوششی به علاوه یگان امداد در این خیابان ها حضور دارند، ادامه داد: تقریبا هر شب در این نقاط توقیف خودرو اتفاق می افتد اما از آن جا که به تازگی انتهای بلوار پرستار باز شده، نیاز است تا تعداد گشت در این منطقه افزایش پیدا کند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark