کد مطلب: 54345
 
محرومیت زدایی سپاه پاسداران در جنوب شرق از زبان بزرگان طوایف استان؛
فعالیت 8هزار نفر از جوانان بومی در دسته های رزمی جنوب شرق/ پاسداران سفیران صلح، آشتی و آرامش در کشور
سرطایفه مرادزهی با اشاره به خدماتی که سپاه پاسداران و قرارگاه منطقه ای قدس جنوب کشور در این خطه از کشور انجام داده است، گفت: از زمانی که نیروی زمینی سپاه به مناطق محروم خدمت رسانی کرد چهره محرومیت از استان سیستان وبلوچستان به برکت نظام برچیده شد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۲
 
به گزارش زاهدانه، یکی از دستاوردهای ارزشمند و مهم انقلاب اسلامی، تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار نظام اسلامی است. نهادی که انگیزه تشکیل آن حفاظت و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و در کنار آن به محرومیت زدایی، اشتغالزایی و مردم یاری و آبادانی کشور نیز می پردازد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکنون اقدامات بی نظیری جهت رفع محرومیت زدایی و ایجاد اشتغالزایی درنقاط محروم و دور افتاده کشور به ویژه در پهناور ترین استان کشور انجام داده که افتتاح 823 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی نمونه ای از این اقدامات است که توانسته علاوه بر اشتغالزایی برای 2 هزار نفر، امید را در دل مستضعفان نیز زنده و لبخند بر لبانشان جاری سازد.

خدمات سپاه به روستای حاجی آباد رنگ زندگی بخشید
مجید نوتی زهی نیز در این راستا به خبرنگار زاهدانه گفت: به عینه شاهد زحمات خیر خواهانه برادران سپاهی برای مردم روستای حاجی آباد بودم.
وی افزود: عده ای از جوانان این روستا برای یافتن کار در پی مهاجرت بودند اما با کار،ارینی در حوزه پرورش شتر مرغ، احداث گلخانه و نانوایی و کارگاه پسته پاک کنی بسیاری از افراد نیازمند کار مشغول به کار شده و به خودکفایی در تامین امرار معاش خانواده رسیدند.
نوتی زهی ادامه داد: برای دانش آموزان این مدرسه توسط سپاه پاسداران و قرارگاه منطقه قدس جنوب شرق مدرسه ساخته شد تا آنها در خود روستا تعلیم ببینند و مجبور به طی مسافت طولانی نباشند.

محرومیت زدایی از چهره استان توسط سپاه پاسداران
حاج عبدالعزیز مرادزهی در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه با اشاره به نقش موثر نیروی زمینی سپاه در محرومیت زدایی از چهره استان اظهار داشت: از زمانی که نیروی زمینی سپاه به مناطق محروم خدمت رسانی کرد چهره محرومیت از استان ما به برکت نظام برچیده شده است.
وی با بیان اینکه سپاه حافظ و نگهبان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: این ارگان مردمی تاکنون در هر کجا که نیاز بوده، با دستور رهبر انقلاب وارد عرصه شده و موفق عمل کرده است.
مرادزهی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رفع محرومیت در کشور افزود: سپاه همواره در این عرصه پیش قدم بوده و اقدامات این ارگان نشان از نوع دوستی و انسانیت این نهاد مقدس دارد چرا که در کنار پاسداری از کشور و مرز، خدمات رسانی به محرومان را نیز انجام می دهد.

قوم بلوچ قدردان زحمات سپاه پاسداران است
وی با تشکر از نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه قدس در خصوص اقدامات محرومیت زدایی در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: به کار گیری 8هزارنفر از جوانان اهل سنت و تشیع در دسته های رزمی ، ساخت 1000خانه در استان با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) در جنوب شرق کشور، برپایی 42بیمارستان صحرای در مناطق صعب العبور جنوب شرق کشور، لایه روبی چندین قنات، احداث چندین سرویس بهداشتی ومدرسه در مناطق مختلف، برق رسانی و آب رسانی به چندین روستا و غیره گوشه ای از اقدامات نیروی زمینی سپاه و قرارگاه قدس از سال88تاکنون است.
وی با بیان اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیروی زمینی سپاه پاسداران طرحهای بسیار خوبی را در این استان انجام داده است، گفت: با اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی در منطقه ضمن ایجاد اشتغال به برقراری امنیت پایدار منطقه نیز کمک می شود و در منطقه ای که کشاورزی رونق گرفته و شغل ایجاد شده، امنیت نیز به صورت پایدار برقرار شده است.
وی با اشاره به امنیت مرز و طرح جذب شهید شوشتری، بیان کرد: وجود امنیت یک نعمت بزرگی است که به برکت جمهوری اسلامی برای مردم ایران میسر شده و نیروی زمینی سپاه پاسداران و قرارگاه قدس امنیت مرز را به دست افراد بومی و جوانان بلوچ سپرده است که این اقدام بسیار تحسین برانگیز است و ما قوم بلوچ قدردان و وفادار این اقدام هستیم.

وحدت خاری در چشم دشمنان نظام است
سرطایفه مرادزهی با بیان اینکه سپاه نقش مهمی در ایجاد وحدت و اتحاد در منطقه داشته است، گفت: تمامی اقوام و مذاهب ایران اسلامی باید وحدت خود را حفظ کنند چرا که اگر وحدت و برادری نباشد به بزرگی وعزت مسلمانان ضربه وارد و دشمنان انقلاب نیز از این فرصت استفاده می کنند.
وی خاطر نشان کرد: دشمنان از وحدت مسلمانان در منطقه ترس دارند چرا که این وحدت خاری در چشم دشمنان نظام است وبا این اتحاد تمامی پایه های استکبار نابود می شود.

دشمنان از حضور سپاه پاسداران هراس دارند
وی با بیان اینکه ارکان مردمی و انقلابی سپاه پاسداران نعمت بزرگی است که نصیب ملت شده، گفت: پاسداران سفیران صلح و آشتی و امنیت هستند که در کوتاه ترین زمان توانستند دشمنان نظام را به درک واصل می کنند بگونه ای که اگر اینها نبودند دشمنان تمام منطقه را به آشوب می کشیدند.
وی ادامه داد: دشمن قطعا در جایی که ببیند سپاه در حال تامین امنیت از کشور است، هراس می کند زیرا این نهادها با حضور نیروهای مردمی تشکیل شده است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark