کد مطلب: 45985
 
استاندار سیستان و بلوچستان:
زمینه برای مشارکت زنان در عرصه‌های مدیریتی فراهم شده است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر زمینه برای حضور بانوان در عرصه مدیریتی در سيستان و بلوچستان فراهم شده است به همین منظور باید با تعامل و همراهی، رسوبات فکری که مانع پذیرش نقش زنان در حوزه مدیریت‌ها است را بزدائیم.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۴
 
به گزارش زاهدانه، علی اوسط هاشمی امروز در دیدار با معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی حوزه معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان آغاز خوبی برای حضور بانوان در عرصه مدیریتی فراهم شده که باید خودشان این شرایط را استمرار بخشیده و از این فرصت برای ایفای نقش فعال استفاده کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: باید رسوبات فکری که مانع پذیرش نقش زنان در حوزه مدیریت‌ها است را بزدائیم و همراهی و تعامل برای نقش‌پذیری زنان در لایه‌های مختلف اجتماع را گسترش دهیم. وی با تأکید بر توجه به زنان زندانی و حمایت از آنها در زمینه‌های مختلف افزود: باید زمینه‌ای فراهم شود تا فرزندان زندانیان در مهدکودک‌های سطح شهر حضور یابند و از حالت گوشه گيري خارج شوند.
وي از پیشرفت بیش از 90 درصدی عملیات احداث زندان ایرانشهر خبر داد و گفت: با تکمیل شدن زندان ایرانشهر تمام زندانیان سیستان و بلوچستان که در زندان‌های کشور در بند به سر می‌برند به این مکان منتقل می‌شوند که این خود زمینه ملاقات خانواده‌ها را با زندانیان آسان‌تر می‌کند.
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی حوزه معاونت رییس جمهور نیز در این دیدار از توجه ویژه استاندار به ایجاد فرصت حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی استان قدردانی کرد و گفت: امیدواریم توجه به بهره‌مندی از توان زنان در همه سطوح کشور در عمل مشاهده شود.
اطهره نژادی با اشاره به دلیل حضور در این استان افزود: به منظور پایش برنامه‌های مشترک معاونت امور زنان و خانواده‌های ریاست جمهوری با دستگاه‌های اجرایی و سمن‌ها به استان آمده‌ایم و به طور خاص رصد اجرایی طرح توانمندسازی خانواده‌های زندانیان را در نظر داریم.
وی به مشکلات خاص زنان زندانی و فرزندان آنها اشاره کرد و گفت: حضور فرزندان یک تا 6 ساله در زندان‌ها ممکن است، زمینه آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی را در آینده فراهم کند و از نظر ما ضروری است که دستگاه‌های مرتبط با ما همکاری بیشتر به دوراندیشی و طراحی برنامه‌های لازم در زمینه ایجاد فضای مناسب برای فرزندان زنان زندانی داشته باشند.
اطهره نژادی افزود: پروژه‌های دستگاهی امور زنان در سیستان و بلوچستان در زمینه افزایش پوشش تحصیلی دختران، آسیب‌شناسی روانی اجتماعی دختران دانش‌آموز دوره متوسطه و بهبود وضعیت آموزشی، بهداشتی دانش‌آموزان مناطق محروم، تقویت شیوه‌های ارتباطی دانش‌آموزان، اولیا، مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی هستند.
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی حوزه معاونت رییس جمهور ادامه داد: آموزش سامان‌دهی زنان تسهیل‌گر روستایی و عشایر، توسعه صندوق‌های اعتباری خرد، آموزش مشاوره قالی‌بافان و روستائیان در قالب تولیدات استاندارد از جمله پروژه‌هایی است که معاونت امور زنان با همکاری دستگاه‌های اجرایی در سیستان و بلوچستان در حال اجرا دارد.
Share/Save/Bookmark