کد مطلب: 60005
 
واگذاری زمین به زوج‌های دارای فرزند سوم در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر
لاجوردی گفت: در شهرهایی مثل کاشمر که زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارند برای خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم شوند ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر زمین با بازپرداخت ۸ ساله واگذار می شود
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۲
 
به گزارش زاهدنیوز،به نقل از صبح توس؛ زهره سادات لاجوردی، دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که شامگاه جمعه در جوار آرامگاه شهید مدرس (ره) برگزار شد، با بیان اینکه نخستین سفر استان کمیسیون مطمئناً دستاوردهای خوبی داشت و در خصوص مسائل مرتبط با جمعیت و طرح جوانی جمعیت بحث شد، اظهار داشت: طرح جوانی جمعیت و خانواده با هفت هزار نفر ساعت کار در 74 ماده تصویب شده و مراحل نهایی خود را طی می کند.

وی با بیان اینکه این طرح مشوق های بسیار خوبی برای زوج‌های جوان، خانواده و تشویق و ترغیب به ازدواج در بر دارد، خاطرنشان کرد: این طرح شامل بخش های فرهنگی، تسهیلات، مشوقات، اشتغال و شرایط استخدامی مادران، بیمه زوج‌های نابارور و... است.

دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حدود 3.5 میلیون زوج نابارور در کشور داریم که به واسطه هزینه های بالای درمان از آن نا امید شدند و با اجرای این طرح به دنبال حمایت از آنان خواهیم بود، تصریح کرد: تامین خوابگاه های متاهلین در دانشگاه ها و حوزه های علمیه در این طرح دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در شهرهایی مثل کاشمر که زیر 500 هزار نفر جمعیت دارند برای خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم شوند 150 تا 200 متر زمین با پازپرداخت 8 ساله واگذار می شود، اذعان کرد: برای دخترانی که زیر 23 سال و پسرانی که زیر 25 سال ازدواج می کنند برای هر یک از آنها 100 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

لاجوردی با بیان اینکه با ابر بحرانی به نام بحران جمعیت روبرو هستیم و اگر برای آن فکری نشود با چاله جمعیتی روبرو خواهیم شد و طرح جوانی جمعیت می تواند ما را از آن بحران شدید نجات بدهد، عنوان کرد: باید کشوری جوان و سرزنده نگه داریم و جوانان را به ازدواج و فرزند آوری تشویق کنیم.

 

برای محرومیت زدایی در حوزه فرهنگی و هنری محکم ایستاده ایم

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به سخن شهید مدرس که سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست، اظهار کرد: ما به عنوان خدمتگذاران مردم نباید سیاست را از دیانت جدا کنیم و نباید در وادی سیاست بی دینی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما نمایندگان مجلس تنها باید خدا ترس باشیم و ملاحظه هیچ شخصی جز خدا را نکنیم، خاطرنشان کرد: شهید مدرس تنها ملاحظه خدا را می کرد و هیچ گاه از رضا خان هراس نداشت همه ما باید این شهید را الگوی زندگی خود بدانیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آغاز سفرهای استانی کمیسیون از مشهد و کاشمر مطمئناً برکات زیادی به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم ردیف برای موارد مطرح شده و مصوبات نشست فراهم کنیم تا کار ماندگاری صورت گیرد و دستاوردهای این سفر برای اقشار مختلف منطقه ترشیز امید بخش باشد.

وی با اشاره به اینکه ما در مجلس برای محرومیت زدایی به خصوص محرومیت در حوزه فرهنگی و هنری محکم ایستاده ایم، اذعان کرد: کم کاری های زیادی تا به امروز انجام گرفته و از مسئولان اجرایی توقع داریم که خیلی جدی تر پای کار خدمت به مردم باشند.

 

شهرداری کاشمر تندیس مناسبی از شهید مدرس در ورودی شهر نصب کند

غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این نشست عنوان کرد: بحث برگزاری کنگره ملی شهید مدرس در نشست با فعالان فرهنگی و هنری کاشمر مطرح شد که ما هم از برگزاری این کنگره استقبال می کنیم و به عنوان پیشنهاد باید یکی از اعضای کمیسیون برای پیگیری امور عضو این کنگره باشد.

وی همچنین به ساخت تله تئاتر با موضوع شهید مدرس اشاره کرد و افزود: ساخت تله تئاتر در جمع فعالان فرهنگی هنری ترشیز مطرح شد و باید طرح آن ارائه شود تا برای اجرا و فراهم کردن مقدمات ساخت فیلم از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری کنیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ورودی هر شهر معرف فرهنگ و شخصیت های مطرح آن شهر است، تشریح کرد: در ورودی کاشمر تندیسی وجود ندارد و انتظار این است که شهردار کاشمر تندیسی مناسبی از شهید مدرس در ورودی شهر طراحی و نصب کند.

 

وزارت ورزش و جوانان بعد از 12 سال صاحب اساسنامه شد

احمد راستینه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار داشت: چند کار زیربنایی در کمیسیون فرهنگی در حوزه ورزش انجام دادیم و اول لایحه اختیارات و وظایف وزارت ورزش و جوانان تصویب شد و در صحن علنی رأی گرفت.

وی با بیان اینکه با تصویب این لایحه، وزارت ورزش و جوانان بعد از 12 سال صاحب اساسنامه شد و این کار بزرگی بود که کمیسیون در اولویت‌بندی امور در دستور کار قرار داد، خاطرنشان کرد: طی نامه ای به وزارت ورزش و جوانان به آن 6 ماه فرصت داده شد تا آیین نامه اساسنامه را تدوین کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کوتاهی هایی در تدوین آیین نامه توسط وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته و در روزهای پایانی دولت امیدی به تدوین آن نداریم، تصریح کرد: قانون 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده سهم ورزش مدارس همگانی و قهرمانی به قانون دائمی تبدیل شد.

وی تصویب قانون دائمی شدن معافیت فعالیت‌های ورزشی را سومین مورد در حوزه ورزش برشمرد و اذعان کرد: موضوع چهارم تلاش کمیسیون در بحث کمیسیون تلفیق مبنی برافزایش اعتبارات مجموعه ورزش و جوانان بود که بالغ‌بر هزار و 553 میلیارد تومان به اعتبارات ورزش و جوانان کشور افزوده شد که این مهم نیز برای اولین بار اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark