کد مطلب: 44085
 
نان سبوس‌دار خطر بیماری‌های قلبی و گوارشی را 30 درصد کاهش می‌دهد
مصرف نان سبوس‌دار در وعده‌های غذایی روزانه، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را تا 30 درصد کاهش داده و در افراد مبتلا نیز به درمان بیماری کمک می‌کند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۹
به گزارش زاهدانه ، صدرالله کمالوند متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: باید دقت داشت که بین انواع مختلف نان‌ها، برخی از نان‌ها برای سلامتی بسیار مفید بوده و همچنین نگهداری آنها بهتر صورت می‌پذیرد.
 
وی با اشاره به اینکه نان‌های سبوس‌دار از بهترین مواد غذایی برای کاهش خطر برخی از نارسایی‌ها و عارضه‌ها است، تاکید کرد: مصرف نان سبوس‌دار در وعده‌های غذایی روزانه، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را تا 30 درصد کاهش و در افراد مبتلا نیز به درمان کمک می‌کند.
 
کمالوند گفت: مصرف نان‌های سبوس‌دار علاوه بر کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی، می‌تواند مانع از جذب سریع قند و چربی در خون شده و در نتیجه از احتمال افزایش قند و چربی خون بالا نیز پیشگیری کند.
 
وی خاطر نشان کرد: البته اگر نگهداری نان از جمله نان‌های سبوس‌دار به درستی صورت گیرد، اثرات مفید این نان‌ها در مدت زمان طولانی‌تری صورت می‌گیرد، ضمن آنکه نگهداری صحیح نان احتمال کپک زدگی، بیات شدن و فساد نان‌ها را کاهش و خطر برخی از بیماری‌ها را نیز برطرف می‌کند.
 
 
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark