کد مطلب: 41475
 
احتمال جایگزینی موگرینی بجای اشتون در مذاکرات هسته‌ای ایران
در پی تمدید مذاکرات هسته ای ایرن سران اتحادیه اروپا درحال بحث برای جایگزین کردن "فدریکا موگرینی" به جای "کاترین اشتون" در مذاکرات هستند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۳
احتمال جایگزینی موگرینی بجای اشتون در مذاکرات هسته‌ای ایران
 
به گزارش زاهدانه ، پایگاه خبری "یورو آبزرور" با اشاره به اینکه زمان آن فرا رسیده تا پرونده هسته ای ایران به دست "فدریکا موگرینی" بیفتد اعلام کرد که پرونده هسته‌ای ایران یک پروند نادر است که می‌تواند برای مسئول سیاست خارجی اروپا یک فرصت باشد تا یک نقش مهم در عرصه بین المللیایفا کند.
این نشریه افزود: در شرایط کنونی مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 همچنان توسط "کاترین اشتون" مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدیریت می‌شود درحالی که مسئولیت وی در ماه اکتبر به پایان رسید و موگرینی جایگزین وی شد.
یورو آبزرور در ادامه با اشاره به تمدید مذاکرات میان ایران و 5+1 تصریح کرد که در شرایط فعلی زمان آن فرارسیده که تا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جای اشتون در مذاکرات را بگیرد.
این پایگاه در ادامه با اشاره به اینکه بحث‌هایی میان سران اتحادیه اروپا درباره جایگزین شدن موگرینی بجای اشتون در مذاکرات هسته‌ای، تاکید کرد که سران اروپایی به سرعت باید جابجایی محتمل را اعلام کنند چراکه مذاکرات هسته‌ای امری فنی است. از سوی دیگر توافق جامع می تواند یک ضربه غیر ضروری به اعتبار اتحادیه اروپا در عرصه امنیتی و سیاست خارجی باشد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark