کد مطلب: 56569
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان:
ترویج کتابخوانی در جامعه به عنوان یک اولویت پیگیری شود
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: ترویج کتابخوانی باید به عنوان یک اولویت در جامعه پیگیری شود.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۴
 
به گزارش زاهدنیوز، معصومه هادی در مراسم گرامیداشت هقته کتاب و کتابخوانی که با حضور جمعی از مسئولان و کودکان و نوجوانان در محل سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، افزود: کتابخوانی و مطالعه دارای آثار بسیار خوبی برای هر انسان می باشد که باید این آثار برای همگان ارائه شود.
وی ادامه داد: جلوگیری از آلزایمر، افزایش آگاهی، ارتباط گیری بهتر با دیگران، سخنور شدن، افزایش هوش، کم شدن استرس و غیره از جمله آثار مطالعه است.
وی بیان کرد: میزان مطالعه باید در کشور افزایش یابد و در این زمینه نهادیه شدن فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه پیگیری شود.
وی با اشاره به اینکه در هفته کتاب و کتابخوانی امسال برنامه های متعددی در حال پیگیری شدن است، اظهار کرد: یکی از برنامه های در دستور کار در هفته جاری، معرفی کتاب است که در گام اول کتاب تَن‌تَن و سندباد در مدارس معرفی شده، این کتاب مورد تائید مقام معظم رهبری نیز می باشد.
این مسئول خاطر نشان کرد: کتاب تن تن و سندباد توسط محمد میرکیانی و در سال ۱۳۷۰ نوشته شده است، با نگاهی دقیق و نافذ مسئله‌ نوظهور زمان خود را به عنوان موضوع و هسته‌ی اصلی داستان برگزیده است.
وی ادامه داد: نویسنده در این کتاب، به صورت غیرمستقیم به مسئله‌ «تهاجم فرهنگی» غرب به شرق پرداخته است که رهبر انقلاب در یادداشتی به این موضوع واکنش نشان دادند ،در این یادداشت آمده است «من هم همین قصه را همیشه تعریف می‌کردم! حیف که خیلی‌ها آن را باور نداشتند؛ حالا دیگر کار من آسان شد، همین بس است که نسخه‌ این کتاب را به همه‌ی بچه‌ها بدهم».
شایان ذکر است در این مراسم از تعدادی از کودکان و نوجوانان برتر کتابخوان در کانون پزورش فکری کودکان و نوجوانان با اهداء جوایزی تجلیل شد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark