کد مطلب: 40089
 
چرا ماهواره می بینیم 3 ؟
بر اساس نظر سنجی ها و بررسی های میدانی توسط مراجع معتبر عمده ترین دلایل استفاده از ماهواره در بین ایرانیان به شرح زیر است :
تاریخ انتشار : جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۰
ماهواره
 
ماهواره
به گزارش زاهدانه ، به این مطالبی که می خوانید خودتان تامل کنید و تصمیم بگیرید :

بر اساس نظر سنجی ها و بررسی های میدانی توسط مراجع معتبر عمده ترین دلایل استفاده از ماهواره در بین ایرانیان 10 دلیل اصلی دارد که ما هر مورد را به طور جداگانه بررسی میکنیم.
مورد اول 1- جو زدگی ، 2- بیکاری  و 3- اخبار سیاسی بود که مورد بحث قرار گرفت و حال در ادامه می خوانیم :

4- لذت گرایی و دور بودن از فضای لذت معنوی
برخی از مردم به جهت ضعف شدید در مسائل معنوی و دوری از تفکر ، لذت را در همین لذایذ مادی محدود کرده اند . از نگاه این ها مهم نیست که متولیان شبکه های ماهواره ای با پخش این برنامه ها چه اهدافی را دنبال می کنند ، آنچه اهمیت دارد ، لذت بردن من است که آن هم فراهم است .
برای مثال اگر فرزند یا همسر شما بگوید از ارتباط با دوستان از جمله جنس مخالف و یا افراد معتاد و لاابالی لذت می برم ، آیا شما صرفاً به دلیل لذت بردن از او قبول می کنید ؟ آیا لذت واقعی را نمی توانیم در دین و معنویت بیابیم .
سوال : چه شیوه هایی برای تبلیغ دین استفاده کنیم که مخاطب ما مزه با خدا بودن را بچشد ؟

امام سجاد می فرماید : " الهی من ذا الذی ذاق حلاو محبتک فرام منک بدلا"
خدایا چه کسی است که شیرینی محبت تو را بچشد و باز تو را رها کند و جای دیگری برود .

5- تنوع موضوع
این موضوع که عمدتاً ناشی از حس تنوع طلبی مخاطیان ماهواره می باشد آیا به خودی خود مطلوب است ؟ آیا دین اسلام و نگاه اسلامی به زندگی ، مروج تنوع طلبی افراد است ؟ آیا این تنوع طلبی ناشی از همان ذائقه سازی دنیای مدرن برای انسان ها نیست ؟ و آیا پاسخگویی به این تنوع طلبی می تواند شعله های طمع و حرص و ولع انسان برای تنوع بیشتر را خاموش نماید ؟
ادامه دارد...
Share/Save/Bookmark