کد مطلب: 45192
 
انگیزه های یك سیستانی دلسوز برای نمایندگی مجلس
مهندس غلامعلی شهركی یكی از مردان بزرگ، دلسوز، قهرمان و انقلابی سیستان است كه بعد از انقلاب نماینده سه دوره سیستان در مجلس شورای اسلامی بود.
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۹
انگیزه های یك سیستانی دلسوز برای نمایندگی مجلس
 
به گزارش زاهدانه ،وبلاگ شهریار زاهدان نوشت:مهندس غلامعلی شهركی یكی از مردان بزرگ، دلسوز، قهرمان و انقلابی سیستان است كه بعد از انقلاب نماینده سه دوره سیستان در مجلس شورای اسلامی بود، او برغم اینكه كمتر مصاحبه میكند ولی اخیرا در گفتگو با یكی از سایت های استانی انگیزه ی اولیه خودرا از رفتن مجلس اینگونه توضیح میدهد: برادرم در روستای تمبکای شیب آب زابل معلم بود , روزی برایم حکایتی از غیرت این مردم تعریف کرد که خیلی تحت تاثیرقرارگرفتم ، برادرم گفت:

"...یک روز دیدم یکی از دانش آموزها سر كلاس حاضر نشده است, از دیگر بچه ها سوال کردم که فلانی کجاست , گفتند که از گرسنگی پشت دیوار مدرسه غش کرده و افتاده , بغلش کردم و با ماشین فولکسی که داشتیم , به خانه بردمش و یک سوپی دادیم بهش , وقتی سرحال شد , از او ماجرا را سوال کردم که جریان چی هست , گفت سه روزه که پدر و مادر کوچ کردند و من تنها تو خونه بودم و چیزی برای خوردن هم نداشتم , برادرم اینو یک روزی نگه داشته بود و ازاین بچه سوال کرده بود که چرا تو رو گذاشتند .

پسرک چنین جواب داده بود : پدرم کرایه ما را نداشتند , خواهرم رو بردند که ناموس ما حفظ بشه , من رو گفتند تو مردی بمون اینجا. .."

از اون روز مسائل زابل مثل خوره در وجودم رفته بود، که چرا به این مردم کمک نمیشه! ( در هنگام گفتن این حکایت هم اشک از چشمان ایشون سرازیر شد ) یکی از دلایل اصلی که بعدها نمایندگی زابل رو قبول کردم همین مساله بود.

مهندس شهركی در پاسخ به سئوالی پیرامون ویژگی های یك نماینده مجلس اظهارداشت: نمایندگی مجلس الان یک وضعیت خاصی پیدا کرده , کسی که میخواهد نماینده شود , باید سختی های خاصی کشیده باشد , بنده خودم این سختی ها رو لمس کرده بودم , در زمان تحصیل با دوچرخه از روستا راه می افتادیم و خودمان را به دبیرستان میرساندیم و پنجشنبه هم این راه را مجدد برمیگشتیم , بنده این سختی ها را دیده و با تار و پود وجودم حس كرده بودم. 

کسی که درتهران زندگی کرده نمیتونه نماینده زابل باشه, این تهرانی همه چیز برایش مهیاست, و در فکرش نمی گنجد که یک روستا چه مشکلی دارد , اما کسی که از این طیف باشد با همه مشکلات آشناست .

نمایندگی تهران و سیستان بسیار با هم متفاوت است , نماینده سیستان باید آچار فرانسه باشد و همه مشکلات مردم را پیگیری کند , اما در واقع نماینده قانون گذار است و ناظر براجرا است , ولی در مناطق محروم امکان ندارد یک نماینده فارغ از این مسائل بتواند موفق باشد 

مردم امروز مشکل معیشتی دارند , مشکل سلامت , و نماینده باید این موارد را پیگیر کند , با این حساب و با وجود تمامی مشکلات بازهم سیستان مردمانی نجیب دارد و صبور هستند

نماینده تهران قانون گذار است و عضوی از مجلس بر نظارت بر دولت و اگر دنبال مشکلات نرود کسی او را ملامت نمیکند. 

اما نماینده سیستان اینطور نیست , برای مثال آدرس خونه ما را همه داشتند و مراجعات زیادی در تهران داشتیم , ولی خونه نماینده تهران را کسی نمیداند و این برای وی از سوی مردم تهران هم عیب محسوب نمیشود.
Share/Save/Bookmark