کد مطلب: 45642
 
معاون فنی مرکز بهداشت زاهدان:
بیماری سرخک نگران کننده نیست
معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ابتلا به بیماری سرخک که معمولا در سنین مختلف در این استان و سایر مناطق مشاهده می شود نگران کننده نیست زیرا قابل کنترل است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۸
بیماری سرخک نگران کننده نیست
 
به گزارش زاهدانه، دکتر مهدی زنگنه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرخک یک بیماری مسری است که بیشتر سنین پایین را مبتلا می کند اما خوشبختانه با انجام واکسیناسیون در حال ریشه کنی است.

وی ادامه داد: ایران و سایر کشورهای دنیا تا سال 2015 متعهد به ریشه کنی این بیماری شده اند که خوشبختانه هم اینک کشور در مرحله حذف این بیماری قرار دارد.

وی با اشاره به مشاهده برخی موارد سرخک در سیستان وبلوچستان گفت: مواردی از سرخک در استان مشاهده شده که طبق روال هرساله این اتفاق افتاده به طوری که ما از شاخص مورد نظر در این زمینه عبور نکرده ایم.

معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: افراد مبتلا به بیماری سرخک بعد از شناسایی تحت کنترل قرار می گیرند و همچنین اطرفیان آنان نیز علیه این بیماری واکسینه می شوند در این راستا از ابتدای سالجاری تاکنون 17 هزار نفر ازافراد مورد نظر و کسانی که در تماس با بیماران سرخک بودند واکسینه شدند.

زنگنه با بیان اینکه بیشترین آمار مبتلایان به سرخک مربوط به شهرستان زاهدان است گفت: در این زمینه درحال هماهنگی هستیم تا بتوانیم تمامی افراد پنج تا 25 سال این شهرستان را واکسینه کنیم.

وی همچنین از طرح سرشماری جمعیت حاشیه شهر در استان خبر داد و گفت: در این طرح که از ابتدای خردادماه جاری آغاز شده و تا 10 روز ادامه دارد اطلاعات جمعیتی حدود 600 هزار نفر از مردم حاشیه شهرهای استان با مراجعه مراقبان و داوطلبان سلامت به درب منازل جمع آوری خواهد شد.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای طرح تحول سلامت و افزایش سطح بهداشتی مناطق حاشیه شهرها در حال انجام است که با کامل شدن اطلاعات مورد نیاز احداث 16 پایگاه جدید سلامت و فعال شدن 24 پایگاه همچون پایگاه های روستایی در مناطق حاشیه شهرها در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark