کد مطلب: 33582
 
با حضور استاندار سیستان و بلوچستان صورت گرفت
دومین بازارچه خیریه همیاری مبارزه با ایدز در زاهدان افتتاح شد
دومین بازارچه خیریه همیاری مبارزه با ایدز در زاهدان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان افتتاح شد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۴
دومین بازارچه خیریه همیاری مبارزه با ایدز در زاهدان  افتتاح شد
 
به گزارش زاهدانه ، استاندار سیستان و بلوچستان امروز از بازارچه خیریه همیاری مبارزه با ایدز در هتل جهانگردی زاهدان بازدید و از برگزار کنندگان آن تقدیر و تشکر کرد.

علی‌اوسط هاشمی در این بازدید با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه «نجات هر فرد از هلاکت نجات تمام انسانیت است»، اظهار کرد: کمک به همنوع و در فکر نجات کسی که  گرفتار است، ارزش دادن به کار انسان است و شما با این کار امید را در این انسان‌ها شعله‌ور و توانسته‌اید نقش اجتماعی خود را مسئولانه ایفا کنید.


وی با بیان اینکه بهترین روش را برای مبارزه با ایدز پیشگیری است، افزود: اولویت و نگاه ما برای جلوگیری از گسترش  این بلای خانمانسوز در وهله نخست، پیشگیری است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طبق نرم جهانی بین 3 تا 5 درصد جمعیت جهان معتاد هستند که کمتر از یک درصد آنان معتاد تزریقی بوده که باید این گروه هدف جدی برای پیشگیری باشد و نقش سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های غیردولتی و نهادهای فرهنگی، رسانه‌ها، رسانه ملی و آموزش و پرورش در این مسیر بسیار حایز اهمیت است.

هاشمی گفت: استان سیستان و بلوچستان دروازه ورود مواد مخدر به کشور است و این استان بیشتر در معرض تبادل مواد مخدر قرار دارد بنابراین مبارزه با سوداگران مرگ بسیار جدی است و ما توانسته‌ایم امنیت را از قاچاقچیان مواد مخدر در کشور سلب کنیم.

در سال گذشته نیز 40 میلیون ریال درآمد از محل بازارچه‌های خیریه به نفع بیماران مبتلا به ایدز جمع آوری شده است و پیش‌بینی می‌شود که امسال از محل فروش اجناس این بازارچه مقدار این کمک‌ها، افزایش یابد این بازارچه هم اکنون در محل هتل جهانگردی زاهدان در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark